26

kee skrev:
50 split skrev:

Hur många 08or skulle åka 70mil för en 5 timmars träff  Default/lol

Jag vet inte, men iaf inte jag, fast jag har ju bara ett 0736-nummer, det kanske inte räknas?  ICQ/ae

Det är hedervärt att du kommer, men åker du bara för träffens skull? Det är ju över 1500 i soppa! Default/yikes

Jag räknar dock inte allt i soppa......

1: Jag åker egentligen bara ner för träffen (läs marknaden) för att göra ett avslut på detta vw år.

2: Jag har under veckan sålt en enkelhytt, som jag ska leverera i samband med träffen, men den ska bara till ljusdal, så det blir ju 30 mil enkel väg extra.... Men, det känns ändå bra ICQ/ad

Då ses vi där då kee!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

27

Najs, ja det lutar åt att jag kommer!  ICQ/ag Näe man behöver inte räkna allt i soppa, men jag har bittert fått erfara att om man kastar pengar omkring sig hej vilt så tar det slut innan nästa sändning anländer, men det är nog mest ett problem vi fattiga knegare måste utstå. ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

28

Kalle skrev:
belsebug skrev:
fo_eldarc skrev:

Nån som har kordinaterna eller adressen till träffen så man hittar Default/smile

åk med dom från borlänge annars. dom åker från gustavs utanför borlänge vid 7 på lördagen... Default/smile

Han ska åka modernt ner, så han kommer inte palla ligga i vårt tempo...  ICQ/ae

DET ska jag med...

29

Två fyrkanter, en caddy (fingers crossed) och en husbil är redan på plats, nu väntar vi på rästen, ses imorron (läs idag) 

ICQ/af

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

30

Tack alla som kom, vi fick ju kanon väder med. Välkommna igen nästa år ICQ/ab

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

31 Senaste redigerad av kee (2011-09-24 18:34:18)

Ja tack för arrangemanget, det va riktigt fint och hur ni gör för att ha så bra väder på varje träff fattar jag inte, men jag är glad för det. ICQ/ab "Café-split" var ju helmysigt, tänk att ha ngt liknande hemmavid. Har det caféet öppet även i normala fall?

Fyndade alldeles för mycket saker som jag inte behövde. En HBC, en modellbyggsats och ett par kurvhandtag, bland dessa saker var det ett kurvhandtag det enda jag behövde.  ICQ/ae

På vägen hem blev det ett motorblock i Åkersberga också.  ICQ/ab

32

Tack för en skön solig dag med många trevliga likasinnade! Fyndade emblem och vas till Johannas bubbla samt gjorde affär på ett kalleräcke till den samma, det tackar vi för ICQ/ab

Tack också till Danne också för att du åkte 70mil enkel resa bara för att ge mig en ljuddämpare som nu bytt ägare tre gånger på rekord kort tid ICQ/ab

Slutligen tack Masen med familj, GB och Snellman för resesällskap idag ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

33

Kalle skrev:

Tack för en skön solig dag med många trevliga likasinnade!

Slutligen tack Masen med familj, GB och Snellman för resesällskap idag ICQ/ab

Jo ja tackar  ICQ/ag

34

kee skrev:

Ja tack för arrangemanget, det va riktigt fint och hur ni gör för att ha så bra väder på varje träff fattar jag inte, men jag är glad för det. ICQ/ab "Café-split" var ju helmysigt, tänk att ha ngt liknande hemmavid. Har det caféet öppet även i normala fall?

Fyndade alldeles för mycket saker som jag inte behövde. En HBC, en modellbyggsats och ett par kurvhandtag, bland dessa saker var det ett kurvhandtag det enda jag behövde.  ICQ/ae

På vägen hem blev det ett motorblock i Åkersberga också.  ICQ/ab

Ja v har lite tur med vädret  ICQ/ad  ang cafet så är det öppet fyra kvällar i veckan mest så ungdomarna (jag är 23 ICQ/ae ) har nån stanns att ta vägen. Men alla är välkomna och vi har även klubb fika där varanan tisdag så har man vägarna förbi så är man välkomen in

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

35

Tackar för ett jättebra arr! En sak som jag funderar över är hur man ska få fler att stanna hela dagen, men det är väl så när man har nära hem, då så kan man komma å kolla läget ett tag, men åka hem för att äta lunch ICQ/ad

Sen vill jag säga tack till alla vänner som var där, utan er så hade inte dagen blivit lika trevlig, vi syns nästa år!
Är första träffen BR?

Nästa år KANSKE jag har en egen luftkyld bil till träffen.... ICQ/ad

Tel 07noll357185ett

36

Hänger på Rikard och tackar alla som tog sig tid att komma till Norrtälje för att delta i våran lilla marknad. Det är ni som träffen till den det är. Utan er är och kommer den aldrig att bli så bra som den va i lördags. Önskar er alla hjärtligt välkomna tillbaks nästa år, d.v.s. den 29 september.  Nästa år kommer givetvis Peoples Choice priset att återinföras.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

37

kee skrev:

.... och ett par kurvhandtag, bland dessa saker var det ett kurvhandtag det enda jag behövde.  ICQ/ae

Men erkänn att det var ett fyndpris för båda. Jag såg snålvattnet rinna till och det var inte så svårt att lura på dig båda.  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

38

Haha, egentligen var min främsta betänklighet skicket, men det slog mig ganska snart efteråt att jag nog får dem ganska fina genom att helt enkelt göra rent dem. En annan sak jag funderade över var om de var likadana som de jag har, de kommer ju från en westy och den modellen hade ju kunnat skilja sig på ngn liten bisarr punkt. Jag jämförde dem när jag kom till bussen och de var exakt likadana! Och ja, det var riktigt billigt, det hymlar jag inte med. Men det är också så jag tycker det ska vara i hobbyn, man hjälper varandra helt enkelt. ICQ/ab

Handtagen var nog det enda riktigt billiga och det enda jag behövde, men ibland får man nog unna sig lite gott utöver det nödvändiga dock!  ICQ/ag