Ska sätta in sänksatser i helgen och jag har sett att många kortar framvagnen. Men varför? jag ska inte toksänka eller köra med spindlar, är det att rekommendera ändå?
2 2011-09-11 17:06:39 Senaste redigerad av Johan W (2011-09-11 17:14:54)
Det är för att hjulen inte ska ta i skärmen när man ska köra med en sänkning som är mer en ca12cm med 80 profil lr med bredare lågprofil lr j##ligt lågt
Det är svårt att säga om du behöver det men dom flesta vill ju lägre, leta upp en bild på en bil som har den sänkning du vill ha så får vi gissa vad han har gjort 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Det beror ju på vilken stil man ska ha på bilen. Om du inte tänkte sänka så mycket så behöver du helt klart inte smalna av. Men ska man åka jätte lågt så måste man smalna av.
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Kör med 145x65 och kommer sänka ett hack back och matchande fram
Nja då behöver du nog inte det.
Diggisar 12cm utan avsmalning då har den samma höjd fram som 1,½ hack
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
kanon, då kommer jag testa utan kortning 
Jag säger att smala av iaf en tum eller två.
Det är ju rätt enkelt gjort när man ändå har allt nere och isär.
Värre om du efter genomfört arbete kommer på att du nog skulle smalat lite. 
Jag skulle nog rekommendera en pumaframvagn med 2" kortning.
10 2011-09-12 11:35:32 Senaste redigerad av Waxxarn (2011-09-12 11:35:43)
Fick en grymt fin framvagn när jag köpte en platta härom helgen så den får stanna... kanske korta 1 tumm iallafall. Är det bara att kapa bort och korta bladfjädrarna? eller måste man hugga i karossen?
vad är de för årsmodell?
Dvs länkpinne eller kulbults framvagn.
Är de länkpinne så kan du behöva massera tornen lite om du smalnar av den.
Finns en tråd hur man gör detta på ett snyggt å smidigt sätt.
Fick en grymt fin framvagn när jag köpte en platta härom helgen så den får stanna... kanske korta 1 tumm iallafall. Är det bara att kapa bort och korta bladfjädrarna? eller måste man hugga i karossen?
Kolla denna länk till en guide jag pillade ihop för några år sedan:
http://upload.aircoolers.com/sclf/sclf_ … .asp?ID=18
Länkpinne är det.
Riktigt bra guide, den kommer följas i helgen 
Glömde förstås att markera ungefär hur mycket sänkarna skulle vara vridna
någon som har tips om hur jag får det rätt?
Det beror ju på hur mycket du ska sänka. 
ska ha spindlar på oxå, så inte förmycket 
Har du sänkspindlar så ska du när sänksatserna är i högsta läget, ha bulten till torsionstagen i samma linje som original.
Om du hajade mitt fikonspråk.
Mao, du skulle ha märkt upp var bulten satt original.
Märkte upp, men kom sen på den briljanta ideén att blästra medans den var delad 
Jag kan kolla imorron.
Har med sänkspindlar.
Det skulle uppskattas 
kan du lägga en linjal mellan dom högsta punkterna och mäta hur långt det är ner till lägsta? då borde jag få rätt.
Här är en bild.
Med denna vridningen och 145/65-15 så är där ca 3cm markfrigång.

Kanon tack som F*N
Imorgon får tigen slita lite 

