Det vart en solig och trevlig marknad med många fina bilar!

kanon, fina bilder. Hann inte ta några bilder i år eftersom jag var med och anordnade allt
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
3 2011-09-24 17:43:15 Senaste redigerad av Perra (2011-09-24 17:44:41)
Härliga bilder VWnob. 
En bild på "vinnarkön" innan prisutdelningen
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar
Mina favvisar:

Den vit-röd-vita splitten var min absoluta favorit! Synd att den åkte därifrån ganska snart efter det att jag anlänt, hann inte prata med ägaren. Vems är det?
Riktigt fina bilder, ja den röd vita splitten var mumma. Kanske ska lacka Danskan på det viset...
Den vit-röd-vita splitten var min absoluta favorit! Synd att den åkte därifrån ganska snart efter det att jag anlänt, hann inte prata med ägaren. Vems är det?
"Israelsson" stod det inne i bilen på en låda. Många trevliga fordon på denna träff. En sak som jag reagerade negativt över var att många bara var där en kort stund, och sedan åkte, och att det var kraftig rullians hela dagen, vissa kom tidigt/åkte tidigt, andra kom sent/åkte sent, vissa kom sent åkte tidigt, osv....
Men jag är jättenöjd med dagen, en switterlist, diverse splitdelar, en del option, och rätt kurs på det mesta som såldes över lag.
Tummen upp till en lyckad tillställning!
Har kommit mig till Hudik iallafall, innan det blev en lång och behövlig (och hyfsat varm) natt i bilen.
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
"Israelsson" stod det inne i bilen på en låda. Många trevliga fordon på denna träff. En sak som jag reagerade negativt över var att många bara var där en kort stund, och sedan åkte, och att det var kraftig rullians hela dagen, vissa kom tidigt/åkte tidigt, andra kom sent/åkte sent, vissa kom sent åkte tidigt, osv....
Stod det Israelsson inne i bussen så kan det en lokal VW förmåga som bor i närliggande stad. Har haft mååååååånga folkvagnar under åren.
När det gäller folk som kommer och åker när dom vill är ju nåt som är svårt att göra något åt. Finns det några förslag hur vi går tillväga för att göra något åt det så mottas det tacksamt.
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar
kee skrev:Den vit-röd-vita splitten var min absoluta favorit! Synd att den åkte därifrån ganska snart efter det att jag anlänt, hann inte prata med ägaren. Vems är det?
Har kommit mig till Hudik iallafall, innan det blev en lång och behövlig (och hyfsat varm) natt i bilen.
Så du är här i Hudik igen? Du måste trivas här eller är det nya affärer på gång? Förmodar att du bara övernattat på väg norrut, eller inåt landet kanske.
Jag tvekade länge och väl om jag skulle publicera denna film då innehållet är starkt stötande och det finns risk för både sömnproblem, illamående och allehanda psykiska problem.
Men efter att ha konsulterat med både polis och psykologer har jag dock beslutat att lägga upp filmen här.
Undvik att titta om ni har hjärtproblem, lågt blodsocker, är gravid etc
http://www.youtube.com/watch?v=skqOKEPi_VI
Jag tvekade länge och väl om jag skulle publicera denna film då innehållet är starkt stötande och det finns risk för både sömnproblem, illamående och allehanda psykiska problem.
Men efter att ha konsulterat med både polis och psykologer har jag dock beslutat att lägga upp filmen här.
Undvik att titta om ni har hjärtproblem, lågt blodsocker, är gravid etc
http://www.youtube.com/watch?v=skqOKEPi_VI
ha ha ha! 
haha manligt
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Hahahaha, och där fick man för att underhålla dottern på den långa tråkiga vägen hem... 
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Skyll på dottern! Innerst inne är du en riktig liten pophora.
Skyll på dottern! Innerst inne är du en riktig liten pophora.
Tack älskling, det värmde verkligen 
hehe
Ett gött skratt förlänger ...... 
Johanna skrev:Skyll på dottern! Innerst inne är du en riktig liten pophora.
Tack älskling, det värmde verkligen
Hmmm har ni varsin dator nu? kanske lika bra många förhållande slutar pga brist av kommunikation och nu kan ni ju kommunicera här 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Jag kan vara så euforisk glad ibland när jag kör folkabuss att jag är lika ansvarslös som när jag är full, man kan således inte stämplas för sina handlingar i respektive tillstånd...
Du har min förståelse Kalle, men det var ett roligt klipp! 
Hulken, sant, fast jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser det här... min image är ju helt åt helvete nu!
Johan W, Nej ingen ny dator ännu, sitter ju vid datorn hela dagen på jobbet så det blir ju att man tittar in här ibland 
Kee, tack, äntligen någon som står på min sida i den fruktansvärda incidenten... 
Hulken, sant, fast jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser det här... min image är ju helt åt helvete nu!
Nu behöver du inte åka på Metaltown för att försöka hålla upp en fasad utan kan åka på Rix FM festivalerna som du alltid velat 
Kalle skrev:Hulken, sant, fast jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser det här... min image är ju helt åt helvete nu!
Nu behöver du inte åka på Metaltown för att försöka hålla upp en fasad utan kan åka på Rix FM festivalerna som du alltid velat
Du ska få ditt du, vänta bara... 
Guvwa och hans Helene i upsale bjöd in till Taco och öl
kvällen innan Norrtäljemarknaden. (ett stort tack för den trevliga tillställningen!!!)
Vi var ett gäng VW-fantomer som hörsammade det, och samlades på gårdstunet med våra vagnar.
Efter god mat och lite dryck så skulle det hardcore-övernattas i respektive medfört fordon.
Jag bäddade kübeln enligt Volkswagenwerks instruktioner, men modifierade dessa något så att jag fick en enbäddars kübel istället för en tvåbäddars.

Efter en kall natt (enligt VW-buss sovarna..
) så väcktes vi av Gurras försök att starta sin dussin-splitt. Ett tomt batteri gjorde att Gurra fick putta igång denna "nya" splittbagge.

Vår färd mot Norrtälje avbröts abrupt av att Gurras ol´number twelwe plötsligt inte ville vara med ånyo.

Likt en F1-serviceman flår Gurra förgasaren och gör rent allt från gammal träck.
Batteriet var helt urladdat oxå, så servicekübeln fick donera sitt friska till denna sjuka bagge
. Detta medförde att Kübeln inte startade..
. Nåväl kübeln hade ju åtminstone en fullt fungerande generator, så efter igångputtning, så fick generatorn en del att göra med Gurras tomma batteri.
Å så for vi iväg till Norrtäljemarknaden, som var en fantastisk tillställning med trevliga människor och fina bilar.

Här kommer lite bilder. Hade visst missat att ställa om vitbalansen sedan jag fotade inne sist så allt ser lite konstigt ut. Hoppas ni har överseende med det 

Allas vår Håkan från Vika kamma hem pris för finaste typ2, stort grattis! Ryktet säger att bussen förövrigt är till salu...

Hahaha
good one Kalle