Var ska du sätta den spegeln, utan att såga i bilen?
Ytterligare ett till syskon till min luftkylda lilla familj!

428 2011-09-25 10:47:01 Senaste redigerad av kee (2011-09-25 18:38:29)
Är det en lyxbuss Eskil?
Ytterligare ett till syskon till min luftkylda lilla familj!
Crossbuss? 
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt
Eskil skrev:Ytterligare ett till syskon till min luftkylda lilla familj!
Crossbuss?
Rätt färg och rätt märke! kan ju inte bli bättre 
Jakooby skrev:Eskil skrev:Ytterligare ett till syskon till min luftkylda lilla familj!
Crossbuss?
Tänkte mer på färgen och nummerplåten 
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt
han ROA sig och köpte en KTM

jo de va ju så jag tänkte... orange = Ktm, fina grejer de!
Denna är på väg till Värnamo.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
kisavw skrev:Denna är på väg till Värnamo.
Är det reservdunk till en 181:a ?
Jag hoppas på att den är till bubbla , är den sen till 181 så får jag väl sälja den vidare.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Jag hämtade hem en kapellställning till tidig bay idag... Den behöver lite kärlek men till våren så.
hämtade hem en 64:a bubbla, lite plåt och 4 st centrumplåtar av de trevliga gävleborna 
Jerry (tack Jerry) hade lagt ut på tipstråden "en splitbakslärm i Hylte, vem hinner först?" jag bor i Hylte! hemmaplan!! Klockan var 22:20 tvekade 2 sek men sen ringde jag. Han som svarade bodde ca 1 mil från mig, "jodå skärmen är kvar o i fint skick" frågade vad den kostar? "500" blev svaret " å din granne är här o hälsar på, jag kan skicka den med honom"!!! ja vad mer kan man begära

Jerry (tack Jerry) hade lagt ut på tipstråden "en splitbakslärm i Hylte, vem hinner först?" jag bor i Hylte! hemmaplan!! Klockan var 22:20 tvekade 2 sek men sen ringde jag. Han som svarade bodde ca 1 mil från mig, "jodå skärmen är kvar o i fint skick" frågade vad den kostar? "500" blev svaret " å din granne är här o hälsar på, jag kan skicka den med honom"!!! ja vad mer kan man begära
![]()
Än kan man göra fynd tydligen! Grattis!
Flat4 skrev:Jakooby skrev:Crossbuss?
Hehe nu fattade jag också! Blir ingen crossbuss dock... Mer åt kampinghållet!
Japp en lyx, stor taklucka, ventilationsrutor fram, skjutbar sidoruta bak och manchersterklädsel 
Beställde precis droppade spindlar, nu ska bilen höjas 
Jakooby skrev:Flat4 skrev:Rätt färg och rätt märke! kan ju inte bli bättre
Hehe nu fattade jag också! Blir ingen crossbuss dock... Mer åt kampinghållet!
Japp en lyx, stor taklucka, ventilationsrutor fram, skjutbar sidoruta bak och manchersterklädsel
Har den originalinredning i övrigt tycker jag det är ungefär lika synd som att göra om ett växthus till campingbuss. Men det är ju din vagn och jag hoppas den ger dig många sköna mil bakom ratten och många underbara timmar vid strandbrynet. 
444 2011-10-04 16:17:46 Senaste redigerad av Hebster52 (2011-10-04 16:21:13)
Fem st fälgar till splitbubbla
Utgående från navkapsel klipsen och bulthålen ser det ut som opel eller skoda fälgar.
Kolla så navkapslarna säkert passar.
Split fälgarna har ett hål i centrumdelen mitt emot ventilhålet också. (Närmast fälgbanan.)
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Hämtade ett par kompletta -58 dörrar från bussgods terminalen idag. 

Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Bygga en bomb?
einspritsung?? sådana vattentäta kontakter använder vi på jobbet från Würst.. kallar leverantören korv mannen.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag köpte en pickup till min pickup att ta delar från!
Jag köpte en pickup till min pickup att ta delar från!
Jag sparade några kronor där o köpte bara ett par nya bromsslangar fram till pickupen idag