1

Eftersom ja nyss köpt en dubbelhytt så är ja nyfiken hur många det finns i Sverige, för det dräller ju inte direkt av dom på vw träffar....
Nån som vet hur många som blev importerade till Sverige?
Hur många här på Boxerville har dubbelhytt, körbar eller projekt? Bra å veta vilka man ska fråga..  ICQ/ab

2

Jag har haft två.
Den ena skar jag ner och kastade på kommunens återvinning  ICQ/ag
Den andra sålde jag till Svenljunga, såldes sen vidare till Tyskland. Här är den nu http://www.german-metal.net/

Jag tror inte det finns mer än en handfull körbara och besiktigade i sverige och kanske några dussin projekt i garagen.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

En kul observation vi gjorde när vi, ett gäng bussintresserade, satt och kollade på gamla journalfilmer inspelade på Stockholms gator 64 och 67, var att det gick tjugo växthus på en dubbelhytt MINST! Enkelhytter och paneler drällde det av, kombis och andra "vanliga" bussar fanns det också gott om men ändå något mindre i antal. Sen figurerade det lyxbussar lite härochvar, men jag tror vi spottade totalt tre st dubbelhytter på de två filmerna! Det var ngt ingen av oss hade väntat oss. Så i min värld är dubbelhytter riktigt ovanliga!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Upprop då.
Jag har en "körbar"

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Jag har 1 i renoverbart skick. tillverkad 11 Nov 1959

Såg massor med bussar, trailers med typ 1 splittar men inte en enda splitt dubbelhytt på BRC...
torde vara en knapp handfull körbara i riket.....

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

6

tur att jag sålde min dubbelhytt -66 till sverige då så finns det en till där ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

7

Jag har en -65:a i renoverbart skick. (men ägarbyte är på gång)

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8 Senaste redigerad av Walle (2011-09-23 08:08:52)

Jag har en sopslut 64:a. Renoveringsbar så klart ICQ/ag  Default/hmm  Hämtades från Töcksforsskroten -07. Ska bli bil igen med hjälp av ett EH-chassi som hämtades från Töcksfors. Skulle påbörjats för längesedan, men en EH-66 som hämtades från Töcksfors -08 kom imellan, och är nu min "daily driver"

Post's attachments

dubbelhyttvänster.jpg, 109.38 kb, 796 x 597
dubbelhyttvänster.jpg 109.38 kb, 168 downloads since 2011-09-23 

EHhöger.jpg, 172.7 kb, 972 x 648
EHhöger.jpg 172.7 kb, 165 downloads since 2011-09-23 

9

Jag kan bidra med en 62'a på Boxerville men den står ju i Norge så det räknas kanske inte...?

Post's attachments

crewcab_3.jpg, 156.52 kb, 800 x 600
crewcab_3.jpg 156.52 kb, 168 downloads since 2011-09-23 

Buy the ticket, take the ride... - HST

10

Walle skrev:

Jag har en sopslut 64:a. Renoveringsbar så klart ICQ/ag  Default/hmm  Hämtades från Töcksforsskroten -07. Ska bli bil igen med hjälp av ett EH-chassi som hämtades från Töcksfors. Skulle påbörjats för längesedan, men en EH-66 som hämtades från Töcksfors -08 kom imellan, och är nu min "daily driver"

Där är ju den grymma "domkraftsdubbelhytten", roligt att den blev bärgad och att det finns planer på renovering  ICQ/ab

Jag följde din blogg på typ2 kluben när det begav sig med stort intresse, man blir ju helt klart inspirerad av att börja med den egna splitpickisen när man ser slutresultatet.

11 Senaste redigerad av Reine (2016-08-12 12:30:38)

Även denna kommer från Roger Lundberg med en ägare mellan.

http://i1054.photobucket.com/albums/s485/Bonnlurken/Pritschenwagen%20mit%20doppelkabine/DH%2066%20b34_zpslmo5zoo7.jpg
http://i1054.photobucket.com/albums/s485/Bonnlurken/Pritschenwagen%20mit%20doppelkabine/DH%2066%20b37_zpsgvjwm6uv.jpg

66an bor ca 2 mil från Ransta, icke körbar men i gott skick med firmaloggorna kvar på dörrarna, Västerfärnebo Biltrafikförening, de hade den som servicebil till sina bussar har jag fått berättat.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

12

61:a med patina. Slutavverkning nu utförd på flaket.

Post's attachments

SNAG-0482.jpg, 43.5 kb, 859 x 497
SNAG-0482.jpg 43.5 kb, 168 downloads since 2011-09-23 

13

lasslo skrev:

Jag har haft två.

Aj aj aj, antar att den med dagens mått var ganska bra, eller...?  ICQ/an

kee skrev:

En kul observation vi gjorde när vi, ett gäng bussintresserade, satt och kollade på gamla journalfilmer inspelade på Stockholms gator 64 och 67, var att det gick tjugo växthus på en dubbelhytt MINST! Enkelhytter och paneler drällde det av, kombis och andra "vanliga" bussar fanns det också gott om men ändå något mindre i antal. Sen figurerade det lyxbussar lite härochvar, men jag tror vi spottade totalt tre st dubbelhytter på de två filmerna! Det var ngt ingen av oss hade väntat oss. Så i min värld är dubbelhytter riktigt ovanliga!

Inte så konstigt då att man inte ser så många nu!  Default/yikes

Walle skrev:

Jag har en sopslut 64:a. Renoveringsbar så klart ICQ/ag  Default/hmm

Värre än min..?!  ICQ/ag Klart den är renoveringsbar!

Löf skrev:

Jag kan bidra med en 62'a på Boxerville men den står ju i Norge så det räknas kanske inte...?

Klart den räknas!

Reine skrev:

66an bor ca 2 mil från Ransta, icke körbar men i gott skick med firmaloggorna kvar på dörrarna.
Västerfärnebo Biltrafikförening, de hade den som servicebil till sina bussar har jag fått berättat.

Då är de ett riktigt DH tätt område man bor i alltså...  ICQ/ag

Zündfolge skrev:

61:a med patina. Slutavverkning nu utförd på flaket.

Aha ! Den var jag å kikade på förra året, ringde dock 1mån för sent enligt tanten som ägde den..
Du (antar jag) hade monterat på framvagn på den så hon trodde att du ville ha den...  Default/lol

Då bör det komma upp lite fler projekttrådar snart med DH´s tycker jag....  ICQ/af

14

Vi har en 60a som du kan lägga till på listan  ICQ/ad

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

15

Walle skrev:

Tusan Walle! Har du dragit hem den dubbelhytten! Kul. Dags för besök snart tror jag.

Jag har en nära vän som inte hänger så mycket här som har två dubbelhytter. En 67:a och en 65:a (tror jag det var). 65:an bärgades bara några dagar innan "arga snickaren" skulle spelas in på tomten där den stod.

Alte Liebe rostet nicht!

16

Finns minst 2 st i jämtland också. ägarna kan ju träda fram om dom vill.. ICQ/ab

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

17

Hej! Ny här på forumet.Dubbelhyttarna tycks har varit vanligare här i Finland,liksom enkelhytt med brett flak.
Här iaf min -67 .

Post's attachments

Doppel i sol.jpg, 254.11 kb, 1296 x 972
Doppel i sol.jpg 254.11 kb, 175 downloads since 2011-09-24 

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

18

Har en -61a dubbelhytt som ska renoveras när tid finnes  ICQ/ag

En barndoor SKA jag ha ICQ/ab
Och till sommaren ska jag åka vwbuss ICQ/ab  Det är säkert Default/tongue

19 Senaste redigerad av vwfan (2011-09-24 13:41:26)

Jag kom upp till 12 svenska hittills!  ICQ/ae
Och Nikke911  Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes  Vackert!!!

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

20

Jag har en-60 med chassinr 545270 enligt the samba byggd nov 59 !Levererad 30/4 1960 till gällivare, laxrosa mycket trevlig bil! Tack steffe p ICQ/ab

21

Har även haft en till -60a såld till UK för ca 10 år sen och en ca 64 grå såld till södra sverige för ca 8 år sen och en grön ca 63 såld till busscolector! Dussinbil!! ICQ/ab  ICQ/ab

andersson skrev:

Jag har en-60 med chassinr 545270 enligt the samba byggd nov 59 !Levererad 30/4 1960 till gällivare, laxrosa mycket trevlig bil! Tack steffe p ICQ/ab

22

Hmmm... Dubbelhytter är rätt så mysiga! En sådan måste jag nog ha!

Alte Liebe rostet nicht!

23

Nikke: Vilken vagn! ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

24

kee skrev:

Nikke: Vilken vagn! ICQ/ab

+1  Default/yikes

25

car_l skrev:
lasslo skrev:

Jag har haft två.

Aj aj aj, antar att den med dagens mått var ganska bra, eller...?  ICQ/an

Nä, den var sopslut, även med dagens och morgondagens mått ICQ/ab
Jag skar av vajrar och kablar i "golvet" vis B-stolpen och vid bakre "kickupen", då ramlade allt golv ner på backen, med ram och allt ICQ/ab
Det fanns absolut ingen botten kvar... Det konstiga var att den var ganska så ok i karossen. Den såg mycket helare ut än den var ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"