Jupp trevligt, och tack för mat 
Några motorer 
Skall man bygga om sin veteran VW skall det givetvis göras med handledning av Volkswagens utmärkta servicemeddelanden. Om jag bara lyckas rota fram en M10X40 och en M8X25 så har jag, med det senaste inköpet, allt som behövs för att uppgradera min 58:a med styrningsdämpare.
Trevligt servicemeddelande. Det där är ju vettigt, jag monterade dämpare på min 60a ghia... Men hade vart roligare att göra "rätt"...
Hur lätt är det att komma över en pärm sådana meddelanden? Jag har några som råkat sitta i verkstadshandbokspärmar, och har hittat ett antal på annat håll... men på det stora hela verkar jag bara ha ett fåtal av de som gjorts. Hur många finns det?
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
En "bubbla" till..som reservdelslager..men mest för chromespokefälgarna som satt på den
Javisst ja..två DP insug och ett par söta fuggar med länkage bidde det också 
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
Ett norema räcke, tillverkat i DK , utan träribbor.. dom lavede också utan .. 
Några motorer
har du varit på stormarknaden och handlat?
Var de dyra?
Bengt H skrev:Några motorer
har du varit på stormarknaden och handlat?
![]()
Var de dyra?
Prisvärda

Haha alltid härligt när det är prisvärt. Lågpriskedja du handlade på då. 
Haha alltid härligt när det är prisvärt. Lågpriskedja du handlade på då.
Typ 
Några motorer
är det 55an bakom ? den vi hämtade för ngra årsen ? 
TobiasL skrev:Skall man bygga om sin veteran VW skall det givetvis göras med handledning av Volkswagens utmärkta servicemeddelanden. Om jag bara lyckas rota fram en M10X40 och en M8X25 så har jag, med det senaste inköpet, allt som behövs för att uppgradera min 58:a med styrningsdämpare.
Trevligt servicemeddelande. Det där är ju vettigt, jag monterade dämpare på min 60a ghia... Men hade vart roligare att göra "rätt"...
Hur lätt är det att komma över en pärm sådana meddelanden? Jag har några som råkat sitta i verkstadshandbokspärmar, och har hittat ett antal på annat håll... men på det stora hela verkar jag bara ha ett fåtal av de som gjorts. Hur många finns det?
Det finns massor...jag har 6 hela pärmar fulla. 60-talet o äldre.
Hittade ett kul tillbehör att sätta på min "vwall of fame# i garaget, eller kanske prova i bilen.
Men är lite svag för gamla förpackade prylar och vill inte gärna bryta dem
En flång ny HBC går man ju alltid igång på:

de brukar dränera plånboken också 
Ja sanna dina ord, men att helt plötsligt enkelt kunna lufta utan att det oupphörligen kommer bubblor är en ynnest som gör det hela värt det. Nu återstår bara om jag kan lista ut om reduceringsventilerna funkar som de ska, men jag måste finjustera lite till innan jag drar några förhastade slutsatser... 
Var det nu verkligen hans sista?
Varje gång han drar igång en ny auktion på dom, så står det att "nu är det den siste, passa på". En av de första som såldes fick han hela 6.000:- för...sen dalade det konstant. Mättad marknad nu, tror jag. 
Köpte idag en st. sådan äkta (kinesisk) EMPI GT idag.. 

Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Hämtade upp ett avgas system av en i klubben idag. har inte sett ett liknade förut så jag var tvungen att ha det
ser ut som ett monza 4tip fast med trattar och det ser inte hemma byggt ut
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Denna sak har äntligen kommit "hem"

Magnus Jonsson Två bussar, en DH , två bubblor och en Ghia
dasvw.sehttp://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=161
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=35
Benknäckarhylla från Simon här på forumet. Kom häromdagen med bussgods.

Köpta i Norrtälje i dag 
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
En DP reservdelsmotor med motorkod AB. Var helt övertygad om att det var en 1300cc-motor, men på en del forum står det att AB är 1600cc. Nån som vet?
Köpte även en typ 1-framruta 65-72.
1300!
Ali G
Idag blev det bakskärmar och en backspegel till -63:an bubblan
1970 Typ 3 Notchback,
1982/83 T3 Transporter bus / Eh pickup
1983/89 Golf GTI / Golf GTI 16V