1

Jag vill lacka min instrumentpanel och funderar på om man kan slipa platsen, lägga på polyester, slipa och lacka? Håller det för vibrationer m.m.?
Någon som har annat tips för att kunna lacka instrumentpanelen?

2

Ballare är nog isf att strippa den på plast helt och hållet och lackera plåtbrädan inunder. Fast du kanske har ett specifikt utseende i åtanke?

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

kee skrev:

Ballare är nog isf att strippa den på plast helt och hållet och lackera plåtbrädan inunder. Fast du kanske har ett specifikt utseende i åtanke?

Inget i åtanke utöver att ta bort/gömma plasten på något sätt. Att ta bort plasten har inte slagit mig. Vet du hur det ser ut under? Vore väldigt intressant att se någon som gjort det. Bra tips kee!

4

www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=292156

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

5

Hehe, Tack Fredde. Satt faktiskt och gluttade i den tråden precis. Jag vill dock få allt lackat så den övre plastkanten och den lilla panelen för mätarna vill jag också lacka. Är polyester en lösning då?

6 Senaste redigerad av kee (2011-09-24 18:44:15)

Finessen med att göra såsom det står i thesambatråden är att det blir ett originalliknande utseende. En rolig detalj är att en av bilderna i tråden är från Sverige. Det är "Sunkmarkus" (figurerar inte på detta forum, men är medlem i NT2K) gamla 69 som figurerar på bilden, det är alltså en vagn som original hade den vanliga plastade brädan:

http://web.comhem.se/~u46220633/instr1.jpg

Jag tycker det är en ball modd.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

7

Efter en dag i garaget ser nu även min instrumentpanel ut så ICQ/ab Dock tänker jag även försöka lacka de återstående plastdetaljerna så ingen knottrig plast finnes.

Ska väl tillägga att min inte ser ut riktigt som på bilden du bifogade kee då det är endel pill innan den är fri från allt lim och lackad ICQ/ab

I min ensamhet i garaget funderade jag på varför de gjort "fiskgälarna" på sidorna? spara lite vikt? Spara lite plåt? Syns ju ändå inte original...