1 Senaste redigerad av mats.dbr (2011-09-26 22:25:21)

Har lite några saker över när det blir bränsleinsprutning nästa år.
Delarna har bara rullat 80mil i sommar.
Kan levereras till dynoday

Jay Cee glass ball 3,2   350.KR paret

Pertronix II fördelare   1600.KR      Bokad

Pertronix II tändspole   350.KR      Bokad

Pertronix II tändkablar  280.KR     Bokad

Pertronix sekondstrike  2100.KR    Bokad

Empi EPC 48                6000.KR paret

Halsringar 42mm IDA48     500.KR set

Optima batteri               1200KR skickas ej

Mats A Vallentuna   0766278555

Post's attachments

bild.JPG, 135.03 kb, 640 x 478
bild.JPG 135.03 kb, 161 downloads since 2011-09-22 

2 Senaste redigerad av Beetle66 (2011-09-23 21:16:38)

Jag tar gärna än kopplingar till Ida 48.....

//micke

If it sounds good it is good!

3

Jag är intresserad av fördelaren, men har inte läst på tillräckligt för att veta om den är rätt för mig. Inbillar mig att den är bättre än de kinatillverkade 009or som finns att köpa nya idag? Är den brytarlös, är tändkurvan samma som en 009? Är det dumsnålt att inte köra med petronix-grejer rakt igenom när man investerat i en sådan fördelare? Tanken är att den ska hamna på en typ4, borde väl funka?

Hoppas att mina frågor inte verkar "dumma", men tändbiten är ju normalt en känslig punkt hos en std folkamotor, man vill ju inte försämra detta när man trimmar, snarare tvärt om.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

PM skickat  ICQ/ab

5

kee skrev:

Jag är intresserad av fördelaren, men har inte läst på tillräckligt för att veta om den är rätt för mig. Inbillar mig att den är bättre än de kinatillverkade 009or som finns att köpa nya idag? Är den brytarlös, är tändkurvan samma som en 009? Är det dumsnålt att inte köra med petronix-grejer rakt igenom när man investerat i en sådan fördelare? Tanken är att den ska hamna på en typ4, borde väl funka?

Hoppas att mina frågor inte verkar "dumma", men tändbiten är ju normalt en känslig punkt hos en std folkamotor, man vill ju inte försämra detta när man trimmar, snarare tvärt om.  ICQ/ab

Med den fördelaren skall du använda steg II tändspole med. Tändkablarna använder jag MSD till min. Fungerar mycket bra.

6

pm skickat

7

Mohawk skrev:
kee skrev:

Med den fördelaren skall du använda steg II tändspole med. Tändkablarna använder jag MSD till min. Fungerar mycket bra.

Tack för infon Mohawk. Om ingen annan tingat fördelaren och spolen per PM/mail, så vill jag tinga dessa Mats. Bor själv söder om stan, så jag kan komma och hämta.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't