Brytare ställd på 0,4.
Ingen gnista alls nu.
Vad stod den på när du hade gnista då?
0.4 har inte ändrat om något.
Har ett genomskinligt fördelarlock och när den gick blixtrade det finfint där i men efter den dog är det helt dött där i. Som om att tändningen inte var på. Ska testa att byta tändspole och se vad som händer.
0.4 har inte ändrat om något.
Har ett genomskinligt fördelarlock och när den gick blixtrade det finfint där i men efter den dog är det helt dött där i. Som om att tändningen inte var på. Ska testa att byta tändspole och se vad som händer.
Har du spänning till spolen?
Jag ställer den vanliga frågan man brukar få ställa till dom som inte har orten angiven.
Var finns du då? 
90 mil ifrån dej J:son.... men ganska nära mej. Tyvärr kan inte jag hjälpa till då bilel inte är min blixtrande sida 
Äh, det är inte bilel. Bara lite grundläggande bilellära.
12v på 30-sidan (på spolen), brytare som öppnar och man har gnista.
Genomskinligt lock kan man kasta. 9 av 9 gånger är det där felet är.
Har 12v på spolen och brytaren öppnar som den ska.
Ska sätta dit en annan spole idag och testa.
Haha då skaffar jag ett annat lock då 
Ingen skillnad med ännu en annan spole...
Vad bör jag titta på nu?
Funderar starkt på att lämna in den på verkstad så de får fixa elen.
Testa med en ny kondensator innan du lämnar in den nånstans.
har du 12v på brytaren när den är öppen?
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Testa med en ny kondensator innan du lämnar in den nånstans.
Det var det jag var inne på men du var snabbare.. 
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Kondensatorn är helt ny men det betyder ju inte att den fungerar. Får testa att byta den.
BTW så har jag tändningslås åt dej hemma nu , kanske nåt mera åxå, hör av dej om du åker förbi nån dag !
Åh vad bra! Hör av mig nån gång under veckan 
41 2011-09-28 20:40:02 Senaste redigerad av Nosslin (2011-09-28 21:45:46)
Jajamen nu går hon!
Bytte tändspole och konding.
Vet inte riktigt vad inte fungerade men mätte motståndet i tändspolarna och två var det noll i och en var det tre i. Satte dit den med tre i och det gick ju bra.
Nu är det bara det här med reläerna...
Såhär ser det ut på reläerna.
87
86 87a 85
30
Så har jag dessa kablar.
Relä 1 Relä 2
Gul Svart
Grå---------------------------------------------Grå
Svart(Jord) Svart(jord)
Grön-------------------------------------------Grön
Någon som kan översätta elschema och hjälpa mig att para ihop dessa?
(Edit Tog bort bild)
Använd ett äldre schema, det är enklare..
det där är inga original reläer så dom hittar du aldrig på ett kopplingsschema, det enda du kan göra är att följa kablarna och kolla vad dom är till och sedan koppla dom efter det.
75:a Late bay Westfalia
undrar vad det är någon har byggt om inget är org ,tror buss kanske varit utrustad med ett sånadär udda stort blinkrelä som finns i bland,(sladd färgerna är gul=halv ljus,vit=helljus,svart=ström med tänd på,grön=matn + varnings blink ställare,röd +,)kabelskorna ser org ut reläerna är ej org,relä koden är 30=ström in,86+styrning relä,85-styr relä,87-87a är ström av eller på vid manöver, men vad som går vart det hittar du bara i rätt elschema
Jag har bytt ut reläerna mot nya. Var runda i plåt förut som någon hade öppnat.
Det är exakt samma siffror på dom nya som det var på dom gamla.
Jajamen nu händer det saker! Blinkerserna fungerar som dom ska nu efter bytt blinkrelä. Också där hade jag ett helt nytt relä men det ville inte fungera... men men strunt i det nu fungerar det