51

Fick ett besök av grannen ikväll, han kom rullande i bussen. Och banne mig om den inte ser till och med bättre ut när den är ute i sitt naturliga klimat. Han är snart klar med bromsarna och ska sedan besiktiga den.

Får se om jag kan övertala han att titta förbi på MAX nästa vecka...

http://img28.imageshack.us/img28/1024/img0888mediumg.jpg

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

52

Jäkel vad fin ICQ/ab

53

tevligt med vw grannar ICQ/ab

54

Denna är till Salu!

"S"lowbugz 023

55

Freddan skrev:

Denna är till Salu!

Redan????

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

56

hamsedk skrev:
Freddan skrev:

Denna är till Salu!

Redan????

Tydligen

"S"lowbugz 023

57

Var ställer man sig på kö????????

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

58

Ja var ställer man sig i kö, asch jag har inte råd ändå.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

59

Freddan skrev:

Denna är till Salu!

Vad jag förståt det så är det väl inte helt officielt ännu, han skulle fixa lite grejer med bussen innan han skulle försöka kränga den.

Få den besiktigad bland annat.

Men nu när det ändå är ute så kan man ju fråga, vad tycker ni förstå sig påare att en bil som denna skulle vara värd? Säljaren är nog inte blyg för att även skicka utomlands, men det vore ju kul om vi kunde se till att den stannade kvar här i Sverige ICQ/ab

60

Jag kan tänka mig betala köpepriset plus en hel del procent till. ICQ/ab

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

61

Värdet på en VW ligger i köparens ögon, oavsett det är en i Sverige boende eller annorstädes. ICQ/ab

Vi som bor i Sverige har dock svårt att inse detta faktum förräns det är för sent, dvs efter att ett fordon försålts utomlands.  ICQ/ac

Vad är då det?? Ja det är de så kallade "marknadskrafterna", som styr. ICQ/am

Det skall mycket till för att en säljare skall dumpa priset på sin "vara", bara för att vara hygglig. Hygglighet hjälper inte säljaren att betala säljarens andra räkningar.. ICQ/ad

VW-buss priser ligger ju i de övre regionerna av vad gamla VW-bilar kostar, och då är det ju ansenliga belopp vi talar om. ICQ/ac

Nu till en prisbildsgissning;
Om den enbart skall säljas i Sverige så får säljaren in max 200.000, men om det blir en internationell försäljning så gissar jag på upp till det dubbla för denna buss, trots att den inte är renoverad. ICQ/an

Jag önskar dock säljaren lycka till med försäljningen, och att pengarna tätar hål i ett läckande skrov ICQ/ab

Vore dock kul om denna mycket trevliga VW-buss lyckades stanna i Sverige!! ICQ/af

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

62

Jag skulle tippa att prisbilden börjar på 200K eftersom det är ett växthus. Men det är en vild gissning som varken kan bekräftas eller dementeras förrän vagnen faktiskt är såld. Vore ju kul om man fick spana in den på ngn träff framöver, utöver faktumet att det vore kul om den kunde glädja ngn man känner. ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

63

Tidningarnas VÄRLDSEKONOMI I KRIS verkar ha lungnat ned utlänska köpare
Det såldes en ombyggd lyxbuss nyligen för ca 240?
Håller med föregående hoppas den stannar i sverige!

64

east skrev:

Har David Griff fått sin såld?

65

undrar om jag inte var och tittade på den där bussen runt 96-97kanske.. den fanns då i falun på väg ut mot rättvik och om jag inte minns fel kostade den ca 40k ...för dyrt då... om det är samma buss... 15 år...men då var det inte svartmålad under dörrarna

66

east skrev:

Tidningarnas VÄRLDSEKONOMI I KRIS verkar ha lungnat ned utlänska köpare
Håller med föregående hoppas den stannar i sverige!

Håller med att det verkar lugnare på utlänska köpare, det har ju varit en hel del imorter av bussar senaste tiden.

67

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Om den enbart skall säljas i Sverige så får säljaren in max 200.000, men om det blir en internationell försäljning så gissar jag på upp till det dubbla för denna buss, trots att den inte är renoverad. ICQ/an

Ni bussfantaster får ursäkta, men den som lägger 400 tusen på en halvskaplig buss kan inte vara helt mentalt sund.....  ICQ/ad

68

Precis ICQ/ad
Men så har vi ju oxå diskuterat detta mentala tillstånds olika bokstäver Default/lol

Va fan är pengar... ingenting!!
Å du får inte ta med dej nåt dit du ska!!!

Däremot så är nya regler på G, att man får ta med sig EN splittbuss ICQ/af

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

69 Senaste redigerad av Reine (2011-09-21 10:53:31)

Ser inte om det är lastdörrar på bägge sidor.
Bob på BBT i Belgien har en fd svensk lyx med just dubbeldörrar och han benämner den som att hitta en höna med tänder i säljtexten.
Kan vara bra å veta för säljaren.......

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

70

Carlberg skrev:
east skrev:

Så gott som. Ikväll är det mitt växthus ICQ/ad

(priset skyller jag på den sk växthuseffekten)

71

Det är tyvärr inte dörrar på båda sidorna av bilen.

72

HenrikL skrev:
KdF Kundendienst-Berater skrev:

Ni bussfantaster får ursäkta, men den som lägger 400 tusen på en halvskaplig buss kan inte vara helt mentalt sund.....  ICQ/ad

Visst är dessa bussar fina, men herregud... 400.000 för en gammal buss...  görs inte rätt mkt nytt till dessa, när kan man köpa en barndoor lyx i helt nypressad metall?

Har förståelse för att många betalar 70-80 eller 90.000 för en splitbubbla, splitbuss, oval-soltakare, 50-tals-cab eller ghia... Och lite till för lowlight eller soltakare i kategorierna ovan... Och om fina ex säljs för kanske 30-40 till är det väl inget att höja på ögonbrynen för...

Men över 200.000...  Håller med Henrik där...

Åkej att KFDer, simvagnar och buckelbilar, splitcabbar eller heb:bar ligger på 400.000 +++. Men detta med bussar jag jag inte fattat... Är de verkligen SÅ ovanliga? Eller är bruksvärdet väldigt högt?

Sen tycker nog många man är knasig som betalar pengar alls för en gammal bubbla... Och pengar är olika värda för olika personer. För mig är 400.000 en hiskelig massa pengar... Ta ett lån på nästan en halv mille för en hobbybil finns inte... Men kul för dem som har råd... Synd dock att, vad jag tror, export och budgivning gjort att VW ägande inte längre är en billig hobby...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

73

Och vad kostar en cheva 57a belair i hyffsat till bra skick? hur många splittar får du för 1 sån?
Tycker det är kul att det börjat röra sig uppåt i dessa kretsar oxå

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

74

jo, man kan vända på det och säga det är "gratis" att låna, folk med vanliga inkomster köper ju kåkar för 6.000.000 +  i stockholmsområdet... för lånade pengar... går ju aldrig i hel-te att betala av under ens livstid... så allt är relativt... men att på ett vanligt jobb jobba ihop 400.000 är inte så jäkla lätt... Även om man tjänar en bra bit mer än snittet... Nåja... en tidig 911 eller en 356 känns ju som ett fynd om man jämför med en gammal buss för samma pengar om man nu ska jämföra (och om man hade pengarna)... En belair vill jag inte ha så jag bryr mig inte, inte heller vin och champange för 50.000 kr flaskan, vill jag heller inte ha så de får kosta vad de vill, bekommer mig ej...

Kanske man ska sadla om och jaga och laga upp gamla lyxbussar?!?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

75

Jacob skrev:
Carlberg skrev:
east skrev:

Så gott som. Ikväll är det mitt växthus ICQ/ad

(priset skyller jag på den sk växthuseffekten)

Grattis jacob roligt att ännu en bil fick stanna kvar i sverige