Tänkte dra igång ett projekt med senaste inhandlingen, en switter, tillverkad December -52 men reggad som 53a. Blir då detta en 52a eller 53a?
Tanken var redan utspikad när jag såg bilderna. Tömma mina hyllor på lite hyllvärmare, så som:
Speedwell ratt, flat 4 (tyvärr) Eliminatorspak, Störk oljetemp, Perohaus galler antingen med klockan, 
eller 6000 rpm vdo 6v varvis. Fast, jag tycker varvisen skriker slutet 60- eller 70tal mera än 1953!

Utvändigt blir det Porsche 356 A bromsar, 356 A hjul, lite sänkt fram, antingen 205 bak 145 fram, eller de som sitter på 356 fälgarna nu, 155 SKEGA från sent 60 eller tidigt 70tal.
Motorn blir en 30hästars industri enhet, med RHM "kapselkompressorpump" (Judson kompressor) å Fram oljefilter.
Bilderna som låg på blocket/skickades runt, var riktigt dåliga, och var inte rättvisa mot bilen tycker jag. Bilen var bättre än vad som man kunde tro på bilderna, och snackades dessutom ner här på BW, eftersom "den saknade papper".
Bilder innan tvättning.
Fram:

Rosten som skottats ut plattan invändigt:

Efter tvättning ser bilen lite roligare ut.
Åsså kompleterats med det saknade bakljusglaset.

Fler bilder följer på diverse rostlagning av de lilla på plattan som måste fixas.
Håll tillgodo!
Baksäte (fiskbensmönster), främre huvlist (alu), och framlyktor sökes med ljus och lykta.
Är det någon som känner till detta med nycklar till en switter? Jag har tändningslåset med märke "P" (nyckelämne) men vad ska det vara i dörrarna?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

) Spliten (röda) är körbar, och jag har kört 6-7 mil senaste veckan, så den är okej, och den vill jag inte förstöra med 356 atiraljer å annat krafs, den är original, och ska så förbli i min ägo iallafall.