1

Nu får det vara nog! nu har jag så det räcker men nåt skall man väl köpa sig i födelsepresent?

Har allt efter det att jag köpte skolbussen mer och mer kollat efter en en splitbuss.
En god vän i Ystad skickade en bild för ca ett ett år sedan på ett nytt hobbyfordon som var på väg till Ystad från USA,
jag minns att jag skrev: När du skall sälja så kontakta mig.

Och det gjorde han redan i våras. Då var den ej besiktigad och intypad så jag avstod men när den är besiktigad och klar är det intressant. Flera mail och telesamtal senare så besiktigades bussen den 6 september.
Fyra dagar senare träffades vi på VWVeteranernas träff i Malmö och affären var ett faktum.
Körde den hem med ett stort leende och en tom plånbok. ICQ/ab
En original "hardtop" Lyxbuss från 1967, utan nämnvärd ros och en härlig patina.
Enfärgad (Lotosvit) och med modern drivlina från en typ 1 -68, 1642 cc motor, kortad och höj och sänkbar framvagn.
Precis som jag ville ha den ICQ/ad

http://folka.se/deluxe/texasdeluxe_1.jpg

Detta är väl inget direkt projekt men det finns saker som behöver fixas men det är mest kosmetika.
Bjuder på en bild till.

http://folka.se/deluxe/texasdeluxe_2.jpg

P-I

2

F-n,vilken fin buss,en sån skulle sitta fint ICQ/ab

3 Senaste redigerad av michaelth (2011-09-20 21:01:51)

myyyycket trevlig.. även utan flygspanar fönster..eller förmodligen pga avsaknaden..  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

Grattis till ett bra köp!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

5

Men det här var ju najs, min bäste fiskargôbbe!  ICQ/ag

Mot Hessisch 2017!

6

Det var inte illa!! Men suget efter en split kom väl efter sommarens sängdelande med Laban kan jag tro;)

7

Så jäkla grymt nice ICQ/ab
Sick.......

Medlem i Halmstad Luftkühlers

8

Åhhh...vad fin!Förstår att du känner dig nöjd,ser mycket bra ut!! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

9

Grattis, ser go ut ICQ/ab

10

13-fönsters är den coolaste lyxen efter 15-fönsters och definitivt mer ovanlig än växthusen. Och detta verkar ju som en komplett vagn, inte så mycket att bygga vidare på, men jag antar att det kommer uppdateringar i form av förfiningar, servicar och reparationer. Ser fram emot ännu en buss-story! Grattis! ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

11

jonas n skrev:

Det var inte illa!! Men suget efter en split kom väl efter sommarens sängdelande med Laban kan jag tro;)

Ja det kan du tro, Laban är en goding ICQ/ad
Tack ni andra men den är inte så blank och fin i verkligheten som på bilderna ICQ/ae
Kul är hursomhelst att vår hund "Hilti" fastnade för den direkt, vägrade att gå ur och la sig på plats i framsoffan direkt.
Han har haft tillgång till alla mina vw men denna var i hans "smak" och även sambon gillade den faktist (brukar annars vara totalt likgiltig).

http://folka.se/deluxe/texasdeluxe_3.jpg

12

kee skrev:

13-fönsters är den coolaste lyxen efter 15-fönsters och definitivt mer ovanlig än växthusen. Och detta verkar ju som en komplett vagn, inte så mycket att bygga vidare på, men jag antar att det kommer uppdateringar i form av förfiningar, servicar och reparationer. Ser fram emot ännu en buss-story! Grattis! ICQ/ab

Tack Kee men du glömde ju kommentera att det är coolt med enfärgade bussar ICQ/ad

13

folkamannen skrev:

Kul är hursomhelst att vår hund "Hilti" fastnade för den direkt, vägrade att gå ur och la sig på plats i framsoffan direkt.
Han har haft tillgång till alla mina vw men denna var i hans "smak" och även sambon gillade den faktist (brukar annars vara totalt likgiltig).

Default/lol

Fantastiskt fin och riktigt läckra bilder du tagit! Då tar jag orden ur mun på kee och säger att det var snyggt med enfärgat och snygg enfärgad färg ICQ/ad kul att följa även om det endast är småfix. Blir väl lite historier om diverse utflykter om inte annat!

14 Senaste redigerad av kee (2011-09-20 20:59:51)

folkamannen skrev:
kee skrev:

Tack Kee men du glömde ju kommentera att det är coolt med enfärgade bussar ICQ/ad

Det trodde jag var allmän kunskap vid det här laget. Att det är coolare med hardtoplyxar än växthus är jag inte lika säker på om folk vet ännu dock.  ICQ/ad

Coolhetsskalan bland vanliga splittbussar:
Panel->Enkelhytt->Elvafönsters->Dubbelhytt->Soltakare->15-fönsters->13-fönsters->23-fönsters->21-fönsters

ICQ/ad

15

Då ligger man på topp då.  ICQ/ag  Tycker ju dock att dubbelhytt kommer på en stark andraplats.
Våga vägra växthus.

Snygg buss. Hade aldrig sagt det till din "kompis i Ystad", men till dej kan jag säga det.  ICQ/ad
Ja, de hornen behöver sej ett ryck i kragen. Jag ska se vad jag kan göra.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

16

Sweet grattis till en störtskön buss!

Glücklich, aber pleite!

17

Grymt snygg buss grattis ICQ/ab

18

Grattis!
Kanon läcker, har bara hört om den av Jerker i Ystad men inte sett några bilder.
Sen vill jag utbringa ett: Äntligen!
Som jag brukar mässa om att 15 rutors är den absolut snyggaste tätt följd av 13 ruta och dubbelhytt, underbart att höra att det finns fler som vågar vägra drivhus som är alldeles över hypade.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

19

Jag tycker bussen är jättetöntig.

20

ICQ/ag

Ät gul snö, det kan vara öl.

21

Varför är det baykofångare på den? Ser ju konstigt ut  när det inte är rätt ute i ändarna ICQ/af

22 Senaste redigerad av folkamannen (2011-09-21 06:20:40)

Mohawk skrev:

Varför är det baykofångare på den? Ser ju konstigt ut  när det inte är rätt ute i ändarna ICQ/af

Du har ingen buss och är som vanligt ej kunnig i ämnet, jag har också tagit bort dig som vän på Facebook  Default/lol

23

Det är "bullen" som verkligen lyfter bussen! Vet hur det är, har en "bulle" själv! :-)

24

folkamannen skrev:
jonas n skrev:

Ja det kan du tro, Laban är en goding ICQ/ad
Tack ni andra men den är inte så blank och fin i verkligheten som på bilderna ICQ/ae

http://folka.se/deluxe/texasdeluxe_3.jpg

Jaha,nu blir Pia avundssjuk igen....hänga ut i framrutan,jojomän..nu vill Pia också ha en splitt,inser du vad du utsätter mig för?Skämt åsido,en härlig bild/bil!! ICQ/ag

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

25

Mohawk skrev:

Stötisarna för årsmodell 66 och 67 ser annorlunda ut än de tidigare, men jag har svårt att avgöra om ditt inlägg är ironiskt eller inte.  ICQ/an