Ett för tillfället avstannat projekt: 1997 var det dags att ta studenten och jag fick för mig att det vore kul med en cabbad bubbla att busa runt med under avslutningsveckan.
Fick tag på en 65:a där taket var bortsågat och nån form av rodstuk var planerat för hjulhusen var igenspacklade.
Hämtade den i Februari under i ett riktigt busväder. Innan vi var hemma på natten så hade vi lyckats rasa växellådan på pappas saab som fick slita hårt med trailern på småvägarna.
Det blev alltså först att fixa den innan det här projektet kom igång.
Nåväl var flitig och fick ihop den nästan i tid till avslutningen. Besiktade en vecka efter nere i Övik och besiktningsmannen var så kort så han såg inte över ratten så jag fick sitta bredvid och dirigera under provkörningen. Hade buggystolar direkt på golvet.
Har en hel del kort från bygget men dom kommer kanske senare när jag har scannat.
Efter att ha kört två sommrar kände jag för att snygga till en del snabbjobb och få lite mer stil på bygget. Skulle bara bygga om lite under vintern så den var klar till sommaren.
Har sagt färdig till sommaren sen dess
Nu har den bakhängda dörrar med gångjärn från Volvo PV och en avlyftbar carsontop byggd av två bubblatak och en Saab 900 huv.
Mer vilda planer finns men sen ska det genomföras också