1

Fördelaren på min bay pickup -73 är trasig och jag undrar om det går sätta dit en annan fördelare som jag har liggandes.
Delen som sticks in i blocket är längre än den som satt original. Tycker det inte borde spela någon roll men det kanske är annat som inte är sammalika...

Original fördelare
JFUD4
0231180001
21905205 s

2

Nosslin skrev:

Fördelaren på min bay pickup -73 är trasig och jag undrar om det går sätta dit en annan fördelare som jag har liggandes.
Delen som sticks in i blocket är längre än den som satt original. Tycker det inte borde spela någon roll men det kanske är annat som inte är sammalika...

Original fördelare
JFUD4
0231180001
21905205 s

Om delen som sticks in i blocket som du säger är längre på den andra fördelaren så är det kanske inte en fördelare till en luftkyld VW-motor du har.

3

kanske inte det men resten ser lika ut. Vacum klocka, rotor mm. Bara slungvikterna som skiljer. Dock sitter tändinställnings markeringen, strecket eller vad man ska kalla det på fel sida av fördelaren.

4

Nosslin skrev:

kanske inte det men resten ser lika ut. Vacum klocka, rotor mm. Bara slungvikterna som skiljer. Dock sitter tändinställnings markeringen, strecket eller vad man ska kalla det på fel sida av fördelaren.

Då tror jag inte att det är en fördelare du kan använda.Den verkar ju heller inte ha ett VW-nummer.

5

Nosslin skrev:

Att centrifugalförställningsvikterna skiljer sig är ju inte "bara" - i alla fall om man förväntar sig en motor som går att använda. Skaffa rätt fördelare i stället så slipper du massor av problem.

6

okej då vet jag vad jag leta efter.
Tack så mycket ICQ/ab

7 Senaste redigerad av mettis (2011-09-20 15:52:38)

Som t ex Volvo B18-20....ser "likadan ut", samma djup men rotationen är åt andra hållet.......