Hej
Jag är inresserad av plåten imellan tanken och instrument brädan
Mvh hulken
Crazyweed skrev:kromet på instrumentpanelen skick samt pris, dvs runt askkopp, högtalargaller i mitten ink nät bakom.
Sen undrar jag om pris på enbart soffan bak samt dörrsidorna fram samt bak.
Sen framrutan skick samt pris?
Sist men inte minst, dörrhandtagen yttre, samt innre och likaså fönstervevarna allt med benringen bakom osv. skick samt pris?Skicket på kromet är väll "sådär" Kolla på bilden.
Soffan bak får du bjuda över "50 split" Om du vill ha. 700kr ligger de budet på.
Dörrsidorna har ja inget bud på än.. Dom är klädda i galon å ja har inte hunnit kolla skicket på dom.
Alla rutorna är redan bokade.
Handtagen på utsidan är noppriga i kromet som dom brukar vara. Inre ser bättre ut men lite slitna dom också, saknas en benring runt ett dörrhantag.
Lossa försiktigt galonen, och kolla vad som finns under. För jag gissar att galonen är överdrag och att det är någon typ av tygklädsel under, antingen fiskben, eller de som framstolarna är i.
Hur är det med tyget på trösklar / fram på innerskärmarna / fram mot "torpeden/tanken?
Platta bitarna hoppar jag, för det var kring batteriet det var intressant för mig. Men sätet å eventtuellt de andra tygbitarna. Kan du ta kort på de tygbitarna jag undrar om nu?
MVH
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Hur är huven ?(front)
Det står längre upp!
Hej! Jag undrar om tyget bakom baksätet är helt och hur mår tyget mellan sätena ( ljustbrunt? )
Hej Geten, jag är intresserad av handtaget på instrumentpanelen som sitter ovanför handskfacket.
Vill du sälja det löst och hur mycket pengar vill du isf ha?
stötfångarna, någon som redan köpt dom?
mvh jonas
Bak vill ja ha själv. Fram är till salu..
Lossa försiktigt galonen, och kolla vad som finns under. För jag gissar att galonen är överdrag och att det är någon typ av tygklädsel under, antingen fiskben, eller de som framstolarna är i.
Hur är det med tyget på trösklar / fram på innerskärmarna / fram mot "torpeden/tanken?
Platta bitarna hoppar jag, för det var kring batteriet det var intressant för mig. Men sätet å eventtuellt de andra tygbitarna. Kan du ta kort på de tygbitarna jag undrar om nu?MVH
Under galonen fram så är de vanlig klädsel som stolarna är i.. Bak har ja inte kollat än.. Ska ta mej en närmare titt på resten av klädseln..
Hej! Jag undrar om tyget bakom baksätet är helt och hur mår tyget mellan sätena ( ljustbrunt? )
Som sagt.. Ska kolla närmare på de..
Hej
Mvh hulken
Är den ok så ska ja ha den själv.. Samma bit är de hål i på min soltaksoval.. Misstänker att du inte vill ha den om de är rosthål i den??
Hej Geten, jag är intresserad av handtaget på instrumentpanelen som sitter ovanför handskfacket.
Vill du sälja det löst och hur mycket pengar vill du isf ha?
Vet inte om de syns på bilden så bra men de har gulnat och blivit ganska fult.. Men de är till salu! Bud!
35 2011-09-18 15:14:03 Senaste redigerad av Geten (2011-09-19 15:03:34)
25hpman skrev:Spolarburkshållare = 200:- (om den är hel o för fyrkantig flaska)
Den är för fyrkantig glasbehållare dock tror jag den var stukad men kan gå att rädda..
Tack för hjälpen! Ja tyckte den ok ut.. lite rostig men inget allvarligt och inte stukad.
Matajen skrev:Hej Geten, jag är intresserad av handtaget på instrumentpanelen som sitter ovanför handskfacket.
Vill du sälja det löst och hur mycket pengar vill du isf ha?Vet inte om de syns på bilden så bra men de har gulnat och blivit ganska fult.. Men de är till salu! Bud!
Tack, jag har skickat PM till dig.
Varför skrota en oval ? Det är väl bättre och sälja vidare till ng. som kan renovera bilen?
Bara en fundering. Ha det.
Varför skrota en oval ? Det är väl bättre och sälja vidare till ng. som kan renovera bilen?
Bara en fundering. Ha det.
min gissning är, på det man ser av bilderna, att den är sopslut... och en sopslut oval inbringar inte många kronor... men räknar man på alla bud som "slaktaren" fått på delarna så blir det troligen mycket mer än hela bilen är värd...
Men vad jag kan tycka är; sätt ut även tomkarossen på säljlistan... säkert finns nån som har en nyare bubbla och vill typ "byta tak"... Synd att kapa upp en oval 55a och kasta delarna på tippen... Har förresten 55an de tidiga dörrarna med "gummikilar"? Eller var 54 sista året?
Men bra att grejjor kommer till användning och inte hamnar på sophögen... kan jag också tycka... För oftast blir nog en sån här kärra pressad...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
mr.notchback skrev:Varför skrota en oval ? Det är väl bättre och sälja vidare till ng. som kan renovera bilen?
Bara en fundering. Ha det.min gissning är, på det man ser av bilderna, att den är sopslut... och en sopslut oval inbringar inte många kronor... men räknar man på alla bud som "slaktaren" fått på delarna så blir det troligen mycket mer än hela bilen är värd...
Men vad jag kan tycka är; sätt ut även tomkarossen på säljlistan... säkert finns nån som har en nyare bubbla och vill typ "byta tak"... Synd att kapa upp en oval 55a och kasta delarna på tippen... Har förresten 55an de tidiga dörrarna med "gummikilar"? Eller var 54 sista året?
Men bra att grejjor kommer till användning och inte hamnar på sophögen... kan jag också tycka... För oftast blir nog en sån här kärra pressad...
"Gummikilarna" är med till Juli -55.
hulken skrev:Hej
Mvh hulkenÄr den ok så ska ja ha den själv.. Samma bit är de hål i på min soltaksoval.. Misstänker att du inte vill ha den om de är rosthål i den??
Det beror på hur rostig den är . Den jag har är nästintill obefintlig ..
50 split skrev:Lossa försiktigt galonen, och kolla vad som finns under. För jag gissar att galonen är överdrag och att det är någon typ av tygklädsel under, antingen fiskben, eller de som framstolarna är i.
Platta bitarna hoppar jag, för det var kring batteriet det var intressant för mig. Men sätet å eventtuellt de andra tygbitarna. Kan du ta kort på de tygbitarna jag undrar om nu?MVH
Under galonen fram så är de vanlig klädsel som stolarna är i.. Bak har ja inte kollat än.. Ska ta mej en närmare titt på resten av klädseln..
bubbla56 skrev:Hej! Jag undrar om tyget bakom baksätet är helt och hur mår tyget mellan sätena ( ljustbrunt? )
Som sagt.. Ska kolla närmare på de..
Samma klädsel som på stolarna båda fram och bak på dörrsidor/panel bak. Inget fiskben annat än på baksäte och ryggstöd.
De enda tyget inne i kupén som inte är trasigt är de bakom baksätet i "orkesterdiket" och på sidorna mot hjulhuset och de fram mot "torpeden". Resten är helkass eller väldigt slitet och delvis råttätet..
mr.notchback skrev:Varför skrota en oval ? Det är väl bättre och sälja vidare till ng. som kan renovera bilen?
Bara en fundering. Ha det.min gissning är, på det man ser av bilderna, att den är sopslut... och en sopslut oval inbringar inte många kronor... men räknar man på alla bud som "slaktaren" fått på delarna så blir det troligen mycket mer än hela bilen är värd...
Tack för hjälpen! Den har vart ute på annons hela bilen två gånger. En gång på tradera och en gång här.. Den som ville renovera hoppas ja hade köpte den för mej.. Jag ville också renovera från början.. Nu är allt till salu i stället så att så många som möjligt kan rädda sina andra bilar..
Om det finns en hel handbromsdamask så är jag intressearad av den med.
Synd att färgen inte stämde! Min är ljusbrun i orkesterdiket, din verkar va gråaktig
Mvh Nicke
Hej, jag vill gärna köpa alla isoleringsbitar/mattor som sitter mellan innertaket och karossen, även på b- och c-stolparna.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Hej!
Du har mail från mig.
Ha det bra
Hej, jag vill gärna köpa alla isoleringsbitar/mattor som sitter mellan innertaket och karossen, även på b- och c-stolparna.
Av erfarenhet vet ja att denna brukar vara klistrad mot karossen och har därför en tendens att gå sönder om man försöker ta loss den.. Men ja kan försöka.. Sen är den nog delvis råttäten vid baksätet..
Där har du indentiteten på bilen ?
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Jag skickade dig ett PM tidigare men det kanske inte nådde fram…
Du kan väl skriva ett till mig så blir det inte så mycket pladder i tråden?
Vill gärna köpa det där handtaget ovanför handskfacket nämligen.
Hur är det med kabelstammen? Mitt split projekts kablar är i princip icke existerande... Men skiljer nog rätt mycket så kanske enklare göra ett eget trots allt...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)