God Kväll Lördagslirare!!!
över 430 mil i en folka? Jo fan det ska gå fint, hör här..
Jag tänkte berätta lite om mitt livs galnaste äventyr som börjar om 30 timmar så nu får jag fan skriva snabbt så jag hinner både korka upp, decka , och vakna innan resan börjar
Men läs nu detta!
Vi är totalt 6 personer, som ska ut på en roadtrip i Europa med Hossegor (france) som mål!
Självklart ska min fina bay 72a hänga med, nu när jag väntat på att göra detta i över ett år.
vi är 2 pers som åker i bussen, övriga 4 i en volvo..
BusseN: Vw -72a , 1600 motor, Blå, COX 869 "Dr Cox" (gissa om vi kmr bli stoppade av tullar ofta?..)
inköpt av mig och Joel 2009.. sågott som allt har krånglat och felat, men den har funkat bra till och från!
Motorn är en utbytesmotor som ryter vassare än din sunkna ferrari!
Vi satt en kväll ute på Käringön i bohuslän i somras och pratade resor.. tog beslutet att vi drar ner till hossegor! Jag vill självklart köra min buss, även om jag visste att mycket behöver fixas.. även om den är nybesiktiad och godkänd.
Den 29e/8 kom jag hem till Halmstad från Käringön och kunde börja ta tag i bussen. Jag är ingen mullemeck...så fick mest ägna mig åt att försöka fixa småsaker såsom säkringar, däck etc. Lämnade in bussen till Holmendahl och han är en sån klippa att den kändes som en helt ny buss när jag fick tillbaks den!
Hossegor - målet,, 19/9 blev datumet.
Sökte lite sponsring och lyckades helt okej! Monster Energy ger oss fri dricka, med en start på 4 flak att ha i bagaget i utbyte mot att de får ha ett par klistermärken på fönstren.. helt okej.
Nu står bussen här ute, packad och klar. Det var dock nära att allt gick åt helvette, för efter dagens folkaträff med Halmstad Luftkülers, så märkte jag att kopplingen knappt tar. Snabbt och lätt in till Holmendahl,,, han svor lite,,fixade lite,,svetsade lite och vips så var bussen top notchi 
Vi kommer köra från Halmstad runt kl 04-04.30..plocka upp Viktor i Snapparp,,,spela lite munspel, läsa lite karta,,brumma ner till Rödbyhavn ,,ta en liten kaffe och ta båten till tyskland!
Sen då? ja Gps har vi fan inte och kartboken är från 2009,, men vi har en kompass och walkietalkies ..så vi tänkte köra så nära havet som möjligt och sätta kurs söderut! 
beräknar att vara i Caen efter 1½ dygn..Hossegor borde vi inta på Onsdag!
i 8 dagar ska det surfas och festas, ätas och bli bortkörda av poliser,, alltså bara njuta!!
Sedan blir det att puttra tillbaks, de 220 milen ( om vi hade kört motorväg vilket vi inte ska)...
Beräknad hemkomst blir 1e Oktober! Antar att vi börjar rulla hemåt den 29e, men vem vet,,vem stoppar oss..nae inte mycket.
Surfingtrip.tumblr.com är bloggen,,ska FÖRSÖKA uppdatera..men vi har ingen dator med oss och vi får väl se när man hittar internet.
Tack för du läste och kanske tyckte att det låter som nåt du borde göra någon dag