1 Senaste redigerad av jonas.00 (2011-09-16 16:43:57)

har en bubbla tidig58:a, med en utbytes motor i (F008473X) med "ringen med pil"  framför motor nr, så en utbytesmotor, och bubblan jag köpt har stått sen 67 (anmäld avskrotad står det på fotostat kopior från länsarkivet)
och när motorn satt i så kunde man lägga i en växel och rulla bilen och den drevs inte, utan man hörde bara ett hasande ljud, och nu när motorn är ur så kan man peta i en växel och hålla i utgåeende axel från lådan och den driver, så jag tog bort kopplingen och lamellen, och kopplingen fjädrade inte ut sig alls när man började lossa bultarna och lamellen var helt slu ner till nitarna på sidan mot kopplingen och knappt sliten alls mot motorn, så kan det ha vart felmonterat från början, för motorn har nog knappt gått alls i bilen, då jag hämtade den så var den bara i satt med klippta kablar (mest troligt från bil o buss falun, som stod som sista ägare)
och ägaren innan mig har ägt den i över 25 år utan att gjort något, motorn är startad av mig och gick riktigt fint  ICQ/ag
så är det bara köpa ny lamell och tryckfjäder koppling och montera ihop?
växellådan har beteckning NA1405855 (113301211 är väl bara skalet) har ingen koll alls på vilken låda/motor som passar i vad ICQ/ab

mvh jonas

2

kan det bara vara så enkelt att kopplingen varit defekt ,för vid uppstarten lät vi den gå en kvart, tjugo minuter, och det kanske räckte för att slita ner lammelen... ICQ/ad

mvh

3

jonas.00 skrev:

kan det bara vara så enkelt att kopplingen varit defekt ,för vid uppstarten lät vi den gå en kvart, tjugo minuter, och det kanske räckte för att slita ner lammelen... ICQ/ad

mvh

Kanske... ICQ/an Prova med en ny lamell.

4

Smörj in splinsen för jag misstänker att lamellen skärvar då den slitit mer på ena sidan än den andra.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

ser ut så här
http://i1200.photobucket.com/albums/bb325/babycake112/413.jpg