201

http://img202.imageshack.us/img202/6053/img1047medium.jpg

På väg hem från Falun såg jag denna late baybuss. Illrosa tak, turkosa sidor med sol och palmer där bak. Gasade på lite extra för att komma förbi (dottern var kissnödig också). Bussen var penselmålad som en split där fram. Inte snyggt nånstans. Fick tyvärr inga bilder framifrån, trots att jag är tjej så hade jag problem med ifånen, styra, gasa och försöka få dotter att inte kissa på sig och samtidigt fota bakåt.

A spicy yarn.

202

Det är ju det jag alltid har sagt om tjejers kordinationsförmåga, det är bara en myt ICQ/ae
Hmm hoppas inte min tjej läser detta bara.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

203

Här lämnar jag ut mig och mina få svagheter och så blir jag nerklankad på en gång! Tacka vet jag familjeliv, bukefalos, Kissie o co. Där får man stöttning i vad som är jobbigt med livet... ICQ/ad

A spicy yarn.

204

Fasen vad trevligt med en tjej som gillar vw. Stå på dig.
Kämpar febrilt för att få med min tjej ut i garaget, men det går så där.
Men visst hon kan skilnaderna mellan tex Bd och de andra splittara. Sakta frammåt

Medlem i Halmstad Luftkühlers

205

Johanna skrev:

Här lämnar jag ut mig och mina få svagheter och så blir jag nerklankad på en gång! Tacka vet jag familjeliv, bukefalos, Kissie o co. Där får man stöttning i vad som är jobbigt med livet... ICQ/ad

Kanon trevligt med vw intresserade tjejer. Tyvärr allt för få , du är ett undantag. ICQ/ab

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

206

That´s my girl ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

207

Kalle skrev:

That´s my girl ICQ/ab

Satt och funderade om det inte var din brutta.. Johanna, dotter, Falun och en pinuppa som avatar  ICQ/ae

208

Såg en snygg vit Notch i Lidköping i fredags...kollade regnr och den hörde tydligen hemma här i Vinninga. Nån som vet mer om denna!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

209

Såg en orange fin 70talare med stinger  i Habo vid lunchtid idag.

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

210 Senaste redigerad av Goggleman (2011-09-16 14:41:19)

Berg skrev:

Såg en snygg vit Notch i Lidköping i fredags...kollade regnr och den hörde tydligen hemma här i Vinninga. Nån som vet mer om denna!

En jobbarkompis till mig köpte den av Andreas(?) här på forumet för 2 veckor sedan. Jag tog en långtur från Lidköping till Vinninga i lördags för att kika på den så hade du tittat ut hade du fått se en orange 1303:a på besök.

Sådär, nu fick man ju anledning att premiärskriva här också. :-)

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

211

GTI-nissen skrev:
Berg skrev:

En jobbarkompis till mig köpte den av Andreas(?) här på forumet för 2 veckor sedan. Jag tog en långtur från Lidköping till Vinninga i lördags för att kika på den så hade du tittat ut hade du fått se en orange 1303:a på besök.

Åh-fasen.....trevligt med ytterligare VW folk i krokarna, vet att jag sett en Orange bubbla i stan nån gång så det kanske vårt du!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)

212 Senaste redigerad av gusten (2011-09-17 07:46:59)

Berg skrev:
GTI-nissen skrev:
Berg skrev:

Åh-fasen.....trevligt med ytterligare VW folk i krokarna, vet att jag sett en Orange bubbla i stan nån gång så det kanske vårt du!

... och den 1303:an är väldigt fin, jag fick en möjlighet att se den när vi var ett gäng folkisar till spiken i somras, för jag antar att det är den med tanke på signaturen "GTI-nissen" eller? Hur många mil var det den hade gått? För övrigt kul med mer folkisar i bygden.

213

Sprang på denna grymt coola Kubel på Statoil i Halmstad idag.
Såg den på håll, tvärnitade och kastade in bilen på parkeringsplatsen, och skrämde nästan livet ur tjejen  ICQ/ag

http://img832.imageshack.us/img832/103/kubel.jpg

Pratade en kortis med ägaren som var jäkligt trevlig, och när han drog iväg åkte både saftblandaren och sirenerna igång. Riktigt ball!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

214

Lysande Göran!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

215

gusten skrev:
Berg skrev:
GTI-nissen skrev:

... och den 1303:an är väldigt fin, jag fick en möjlighet att se den när vi var ett gäng folkisar till spiken i somras, för jag antar att det är den med tanke på signaturen "GTI-nissen" eller? Hur många mil var det den hade gått? För övrigt kul med mer folkisar i bygden.

Är det den orange 1303:an som fick pris på Hjulafton i somras??
Kanonfin!!

216

VwGoran skrev:

Sprang på denna grymt coola Kubel på Statoil i Halmstad idag.
Såg den på håll, tvärnitade och kastade in bilen på parkeringsplatsen, och skrämde nästan livet ur tjejen

Pratade en kortis med ägaren som var jäkligt trevlig, och när han drog iväg åkte både saftblandaren och sirenerna igång. Riktigt ball!

Min gammla bil

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

217

Vit Bay på väg upp på Tranebergsbron mot Alvik, när jag hoppade av t-banan vid Kristineberg ikväll!

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

218

DLX244 skrev:
gusten skrev:
Berg skrev:

Är det den orange 1303:an som fick pris på Hjulafton i somras??
Kanonfin!!

Jo, det är jag och det är den 1303:an som fick pris. :-) Som jag höll på att missa.

Berg, om du sett en orange i stan så är det troligtvis min eftersom vi har åkt en hel del i den. Vad jag vet så finns det minst en orange bubbla till i Lidköping, men det är en 68-71 om jag inte har helt fel och den har jag aldrig sett köra, bara parkerad.

Jag har allt kikat runt här ett tag, men eftersom fokus här verkar ligga på de lite äldre bubblorna, som helst ska vara lite  patinerade så att säga, har jag inte vågat ge mig till känna. Förrän nu. ;-)

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

219

Hej Berg!
Jag har sett din bubbla samt ditt projekt som skulle föreställa en buss när jag gick förbi ditt garage en dag, du har trevliga bilar må jag säga!
Vinninga har nu fått ett vw näste i varje ände av byn då jag försvarar Sävare-delen av Vinninga med muntert boxer-knatter  ICQ/ag

GTI-nissen skrev:
Berg skrev:

220

vwidell skrev:

Hej Berg!
Jag har sett din bubbla samt ditt projekt som skulle föreställa en buss när jag gick förbi ditt garage en dag, du har trevliga bilar må jag säga!
Vinninga har nu fått ett vw näste i varje ände av byn då jag försvarar Sävare-delen av Vinninga med muntert boxer-knatter  ICQ/ag

GTI-nissen skrev:
Berg skrev:

Hej VWidell.
Riktigt kul med fler VW nördar i byn  ICQ/ag
Om vädret bär sig bättre framöver så får vi väl rulla fram dem och snacka lite skit en dag!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)

221

jajamensan BERG det kan vi göra, då jag har mycket att lära om dessa bilar, jag körde amerikanskt i flera år innan jag äntligen köpte en vw.

222 Senaste redigerad av Derfla (2011-09-22 16:03:38)

Det kan bli en grymt fin vårmönstring i Lidköping nästa år märker jag ICQ/ab  Ska försöka få ut min innan sommarn är ett faktum!
(Alfred från Lidköping)

223

Såg en röd -66a bubbla på Ok i Örnsköldsvik idag,såg ut att vara en långkörning då killen hade radiokåpor på sig när han körde norrut  ICQ/ag
Riktigt frän bil  ICQ/af

224

Vw buss högtakare på Metros framsida i dag.
http://www.hogberga.se/Blogg/11-09-05/D … m_oss.aspx
Är väll med i filmen antar jag ... ICQ/ab

Var det den som var till salu på Blocket tidigre i år?

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

225 Senaste redigerad av Dennis (2011-09-29 12:54:45)

Om den hade 356 kromisar och matt röd lack kan det nog ha varit den jag "exporterat" från Gotland till en trevlig kille vid namn Simon från Umeå. Han  körde den från Stockholm i söndags. Ny i vwträsket efter ha sålt en Duett... Hoppas Vw-gänget i Umeå tar väl hand om honom.

Patrik B. skrev:

Såg en röd -66a bubbla på Ok i Örnsköldsvik idag,såg ut att vara en långkörning då killen hade radiokåpor på sig när han körde norrut  ICQ/ag
Riktigt frän bil  ICQ/af

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74