1

Hjälp mig att förstå vad det är jag ser; Från tankens undersida går två slangar - en till höger och en till vänster. Den vänstra verkar först gå in i ett bränslefilter och sedan vidare in i en andra, cylindrisk plåtburk med kablar innan den går igenom torpedplåten och vidare in i motorn.
Den högra verkar gå raka spåret in i motorn.

Vad skiljer, vänster från höger slang? G¨år det att få tag på samma kubformade bränslefilter? Vad är den cylindriska plåtburken med kablar som vänster slang ansluter till?

Motorn går helt okej först men börjar efter några minuter hacka som f-n och vill dö av. Går till sig när den får stå på tomgång en stund och då kan jag köra vidare några hundra meter till.. Tänkte det är lika bra att byta slangarna, att börja med det...

T2 Transporter Pick-up EH -78
T2 Kleinbus -75

2

Den vänstra är sugslangen från tanken som går via filtret till den elektriska bensinpumpen och den högra är returledningen från bränsleinsprutningen. Filtret som liknar original finns säkert att köpa om du uppger regnumret på bilen.

3

Tack! Då borde det vara den vänstra som jäklas om motorn hackar och inte får bränsle.. Återkommer med uppdatering!

stickan skrev:

Den vänstra är sugslangen från tanken som går via filtret till den elektriska bensinpumpen och den högra är returledningen från bränsleinsprutningen. Filtret som liknar original finns säkert att köpa om du uppger regnumret på bilen.

T2 Kleinbus -75

4 Senaste redigerad av Gimbo (2026-09-08 22:42:38)

Mjahapp, blir ju alltid mer än man tänkt sig. Har rivit ur tanken nu, ska skölja ren den med rödsprit, byta luftningsslangar, lägga på rostomvandlare i hela utrymmet för tanken och under flaket och sedan hammarlack är planen. Jag som enbart skulle byta bränsleslangar och filter...  ICQ/bm

Jag hittade en temperaturgivare som jag glömt att jag köpt på mig och nu vet jag inte var den ska sitta. Någon som vet? Det är denna;

https://www.classicvw.se/temperaturgiva … ts_id/5381

Ps, hittade originalfiltret på VW UpNorth och bränslet luktade terpentin så inte konstigt att den gick dåligt...

T2 Kleinbus -75

5

Hej Om jag var i dina kläder skulle jag välja en slang som är E85 godkänd ( är en blå rand på en sådan)
Finns hos dom större bildels företagen  Om du inte väljer den typen så får man räkna med kontrollera slangarna varje år
Efter som det är in blandning av alkohol  Dagens bränsle heter E10 eller E5
Spriten tar bort mjukgöraren i  gummit
Feltema funkar typ ett halvår
Även bränsle filter finns på bildels företagen
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke