1

Jag går i säljtankar och sitter därför och filar på en säljannons men inser att jag inte har koll på priserna längre.

Vad kan man begära för en besiktad och körbar bay panel -69?
Hur långt är ett snöre säger säkert någon, men jag är ute efter en startnivå, inte en exakt värdering.
Min buss besiktades förra sommaren efter att detta över med ny bromshydraulik och diverse stag och leder.
Den är inte rostfri men ser ok ut med tanke på ålder och gick igenom besiktningen utan anmärkning.
Sänkt med droppade spindlar, smalnad framvagn empi five spoke kopior. Finns hästskor till, är dock ej monterat.

Med den enkla beskrivningen, är det någon som vågar sig på en ungefärlig gissning?

Om det är någon som är lite insatt i priser så antar jag gärna en diskussion i pm.

Jag är som sagt inte ute efter en exakt värdering, jag vill bara kunna gå ut med ett pris som inte lurar någon (inklusive mig själv).

Hoppas att någon kan hjälpa mig, eller kanske tipsa om någon som kan hjälpa till.

Tack på förhand

2

Svårt att säga ngt i prisbild utan bilder eller att man varit på plats och tittat på bussen.
Dock är det ju en tidig baybuss ! Vilket i mitt tycke skall ligga ngt högre i pris en latebay !
Jag hade själv tagit kontakt med ngn auktionsfirma typ klaravik, blindo eller liknande , förhandlat med firmans arvode , du slipper exportörer lycksökare etc .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Sondera marknaden för referenser, det finns ett antal länkar i tråden om annonsmarknader, se länk.
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=35626

Börja med en annons här på Boxerville och strössla med bilder, det väcker intresse.

Pris, ja sexsiffrigt är det i alla fall tal om, lycka till.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

4

Jag har tänkt på auktionsställen men det känns som en så stor sak på något vis, men det är definitivt värt att tänka på.

Jagvhar försökt att titta på marknaden via olika kanaler men det är sådana väldiga svängningar så det är svårt att få grepp om.
Lagom när man tycker sig se ett mönster dyker det upp ett ”lik” för typ 100000 som försvinner direkt samtidigt som något som ser vettigt ut kan ligga (till synes i alla fall) osålt i veckor för 75000.

Jag ska försöka följa bådas råd, kolla läget lite mer först och kanske kontakta någon professionell senare.

Tack för input, det hjälper en velig stackare att ta något steg i rätt riktning