Kul att läsa om dina framsteg! Jag har en 911 och tycker den är uppbyggd av förvånansvärt många delar, men 356 är ett snäpp värre. Så många delar för en så liten bil.
Vad har du för lim och teknik när du limmar gummilister? Tyckte det var svårt att få det snyggt när jag gjorde det på min bil.
Tack! Har ju även en 911 som har en tråd här på Boxerville, länk finns på sid 1 i denna tråd. Ja det är en massa delar på 356 jämfört med 911. Inredningen är ett exempel som är mer komplicerad. Sen alla lister som har med dörrarna att göra. Å andra sidan är motorn betydligt mindre komplicerad på 356...
Vad det gäller lim så har jag fastnat för Permatex 81731 och 81850. De är lika, har bara olika färg, svart och gult. De har visat sig stå emot värme bra, det kan bli otroligt varmt i kupén en sommardag. Dessvärre är detta svårt att få tag på i Sverige eller EU idag. Min dotter köpte två tuber när hon var i USA förra året. Hittar du så säg gärna till!
Så här brukar jag göra. Tvätta listen ren från talk och släppmedel med vatten och diskmedel. Tvätta lackad plåt med t-sprit/brake cleaner. Stryk på lim på båda ytorna, vänta 15 minuter och tryck på plats. Sätt tejp eller klämmor. Jag tar 10-30 cm i stöten beroende på hur komplicerad dragningen är.
När det är kanaler eller annat som håller listen bra på plats brukar jag lägga lim på ena sidan bara och montera direkt. Så gjorde jag på huvlisten där den hålls på plats med skruvar och bleck.
Lycka till!
Jörgen