https://www.instagram.com/reel/DZF8TGtt … Q1YjAybHNt
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Sidor Föregående 1 … 21 22 23
Du måste logga in eller registrera för att svara
https://www.instagram.com/reel/DZF8TGtt … Q1YjAybHNt
Det kanske inte blir ett evighetsprojekt trots allt?
vem vet..
Spårar ju ur hela tiden... Har bara en WW2 tuta å behöver två...
Så, då testar man ju göra en front själv...? Fast jag inte har nån metallsvarv....
Antingen funkar det eller så inte...

Har ingen aning om hur du tänkt lösa tutfronten men helt övertygad om att det funkar, inget är omöjligt för en metallkonstnär som dej! 
Såhär långt ser det ju lovande ut...

Använder du vatten tryck?
Vanlig hydraulpress på verkstan på jobbet
Ser bra ut, men hur lyckades du karva ut pressverktyget då utan svarv?
Gjorde profilen av lager på lager av 1,5mm ringar som jag "svarvade" med borrmaskin och vinkelslip... 
Fattar fan inte hur du lyckades med det... men blev ju galet bra 
Nu nästan nöjd! Behöver fila ännu lite på hålen runt mitten samt runda av ytterkanten...

Det där ser ju svinbra ut!
Tips när man gör hål är att göra pilothål först och sen bocka för att sist borra upp hålen till rätt storlek.
Har hålen dragit sig kan man fila i den riktning man vill flytta hålet innan man borrar större.
Det gäller alla bockningar/pressningar man gör nära hål.
Ingen passning till dig Kristian, mer ett generellt råd man kan tänka på när man håller på.
Laser/gas/plasma/vattenskärning i all ära, att sitta och göra detta för hand är satans duktigt och kreativt, helt i min smak!
Som vanligt trevligt att läsa det du tillverkar :-)
Vet inte om jag sa det, men nu har jag låda med lägsta 1a och slutväxel och vänt kronhjul. Så jag ska bara......
/Mogge
Tackar! Jo, som du säger är det bäst att pilothålen är något mindre. Mina fästskurvar till press jiggen är 4mm. Men, men... trodde jag tog med 4mm borren då vi åkte till sommarstugan, men ack, nej...
Hittade en 5mm som jag borrade hålen för skruvarna med då. Tänkte att om hålen töjer så räcker kanske skruvskallen det sen i alla fall...
De små 2,5mm dräneringshålen(?) förborrade jag för att de ser man på originalet att se även var det på den innan den pressades.
Nu är kanten färdig också. Å får väl säja att det blev godkänt....

Idag kom jag mej ut å jobba på bilen igen också. Fick vänster louvers helsvetsade nu. Blev också helt okej..

Vet inte om jag sa det, men nu har jag låda med lägsta 1a och slutväxel och vänt kronhjul. Så jag ska bara......
/Mogge
Spännande! 
Nu är båda klara för kromning!
Var igår till södra Finland å hämtade upp sonens importbil å passade på att besöka Mika Virtanen å hans verkstad! Imponerade liten verkstad som tillverkar världens bästa reparationsplåtar till split och oval bubblor!
Passade på att köpa tvådelade pre-49 kofångarfästen samt en 10cm längre än vanliga J-kanaler till motorluckans tätningslist.
Och jo. Övre J-kanalen ska vara denhär vägen på Hebmuller motorluckan.

Övre tätningslistens J-kanal till motorluckan nu grovt tillformad

Underbart att se din noggrannhet med alla detaljer!!! Detta är ett av favoritprojekten!!!
Typ sådär blir det sen..

De är nu på väg till förkromning.
Magiskt bra, jobba på!!!
Sidor Föregående 1 … 21 22 23
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.