Efter några år av pyssel är det strax dags för besiktning. Bromsarna fram driver mig dock till vansinne. Bubbla 1970 med tvåkrets bromssystem och trummor runt om. Allt kändes bra och jag testade på bromsrullar. Fram var det ordentlig sneddragning. Jag tog av trumman på den svaga sidan och konstaterade att hjulcylindern hade mindre diameter än på starka sidan. Jag bytte hjulcylinder så att båda är lika (22mm). Jag luftade och återmonterade. Då borde problemet vara löst. Icke. Först fanns ingen bromsverkan alls på framhjulen. Jag justerade bromsbackarna så att det var anläggning och luftade igen både med pedalpump och proffsig apparat med bromsvätskan under tryck. Nu märks skillnad när pedalen trycks ner, lika mycket på båda sidor men det är så extremt liten bromsverkan att det nog kan räknas ungefär som noll. Huvudcylinder, bromsrör, bromsslangar, bromsbackar och hjulcylindrar är nya. Någon som vill bjuda på en tanke eller klok diagnos?
Ny huvudbromscylinder monterad. Igen. Bilen nybesiktigad idag. Cylindern fanns i hyllan för ordinarie sortiment hos Motonet. Oväntat och smidigt en söndag 
Grattis!