1

Hej
Jag har ganska länge velat hitta en splitt bus då det skulle vara mer praktiskt för min familj och färdas ståtligt i.Och nu har jag fått ett bytes förslag mot min 50 splittbubbla.bilen jag har är i ett bra skick svart original lack med mycket patina hyfsat fin inredning inte mycket rost 25 hästars motorn ligger i en låda bredvid och kräver renovering.Det är inte original motorn utan en utbytes motor som förmodligen bytts någon gång på 60-70 talet.
Bilen är i stort sett komplett.saknar rätt luftrenare och tut knappen o kanske något mer smått.
Bussen är en 60 à import från Canada original lack ser hyfsat bra ut rostmässigt,på bilder jag sett.Det ska sitta motor i som ska fungera enl ägaren.Vet ej om det är original motorn som sitter i .verkar saknas lite handtag och små detaljer.inredningen ser hyfsat fin ut.Dock saknas mittensätet som vanligt på dessa bussar.
Så överlag skulle säga att skicket är ganska likvärdigt på bilarna
Nu till dilemmat han vill byta jämt mot min bubbla och jag är tveksam på om det är en bra affär eller inte.Har försökt hitta något och jämföra mot men hittar inget vettigt.Om jag frågar AI så säger den att bubblan är värd mer än bussen pga att den är ovanligare.Om så är fallet vad är bubblan värd och vad skulle bussen värde vara.
Skulle vara tacksam för lite åsikter o input om någon har detta
Då jag sitter här o velar och vet inte riktigt hur jag ska göra
Mvh Magnus