Hej, har kuggstångsstyrning på min -73 cab (inte jag som byggt om) och jag har lite obalans, hjulen är ok.
Tips på vad det kan vara?
Jag har inte meckat med så nya grejer förut...
//Morgan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Kyggstångsstyrning
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej, har kuggstångsstyrning på min -73 cab (inte jag som byggt om) och jag har lite obalans, hjulen är ok.
Tips på vad det kan vara?
Jag har inte meckat med så nya grejer förut...
//Morgan
Vad är ok med hjulen?
Är hjulen runda, skeva, balanserade?
Hur är bakhjulen?
Du får berätta närmare vad du upplever är fel.
/Mogge
Hjulen är nybalanserade till att börja med. Jag skall ut och köra lite i em för att se om det gjorde någon skillnad.
Fjäderbensbilarna är känsliga för glapp i p-ändar och andra leder så börja där.
Hittar inget glapp i p-ändarna. Var ute och körde nu och en klar förbättring med nybalanserade däck även om det inte var många gram som skiljde.
Men strax över 100 knyck börjar det bli lite obalans, känns i ratten.
Kollå på de inre styrlederna. För de är i "gummibussningsmodell". Och är samma leder som även fanns på äldre Audi 80 bla.
Jag bygde om till kuggstång på min 73-a för många år sedan, och bytte ut all som gick. Och jag har aldrig haft några vibrationer sedan dess.
Sitter det styrdämpare på? Jag hade en bil som hade def och den skakde fan vid 90
Sitter ingen sån på dessa.
Sitter det styrdämpare på? Jag hade en bil som hade def och den skakde fan vid 90
Tack för tips, blir att kolla dom inre omgående
Några tips på hur man kommer åt styrväxeln enklast, ser lite krångligt/tajt ut...
Såg också att damasken över styrväxeln är skadad, tips mottages på hur man byter denna.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Kyggstångsstyrning
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.