Lite motivationshöjande feeling med skyltar på plats!

Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Sidor Föregående 1 … 19 20 21 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Lite motivationshöjande feeling med skyltar på plats!

Lite inspirationshöjande pussel mellan svetsjobben...
Bad mobilens Ai Gemini skapa en färdig bil av bilden ovan med en kort beskrivning på färg, och gatumiljö mm.
Den blev ju inte helt fel!

Nu är mellanplåten också helsvetsad! Framluckan ser fortfarande ut att passa också!

Nu får man ju gå vidare till nästa på projektet då nåt igen blivit klart!
Började planera och tillverka sista förstärkningarna till bak kanten på sittbrunnen.

Nu är plåtarna till båda hörnen klara att svetsas!

Bara en c. 6cm hög L-plåt kvar att göra som binder ihop hörnen.

like wow.
Nu är sista plåten också klar! Innan dessa svetsas ska endel svetsmuttrar svetsas bakom dem.

Jobben på denna börjar dra ihop sej mer och mer så bla. kryper vindrutram modden närmare och måste ta itu med snart..
Så nu till å börja med måste ju en jigg tillverkas....

Skrynklade två såna plåtar enligt små mallarna.

Blev helt okej..

Idag började jag para ihop bitarna till vindrutramen! Lite kul att endel av dessa bitar har jag tillverkat över 25 år sen!

Efter en vecka på arbetsresa så dök jag in i garaget en stund i morse. Nu är svetsmuttrarna för träverket svetsade och gängplattorna för cabskydd knäppen klara. Så nu kan plåtarna svetsas till karossen.

Idag spenderade jag lite tid på instrumentpanelen. Den har endel hål som ska lappas igen. Några små extra under som nån borrat samt att jag ville göra den äldre utan hål för askkopp.
Så började med största hålet... Blev helt okej.

Blir nåt sånt sen.

Porrigt 
Mätarvajer skyddsröret har i nåt skede brutits lös från foten upptill och försvunnit. Så jag måste ju självklart göra nytt rör.... Nu måste bara toppen på original foten repareras så har jag nytt rör!

Fixade söndriga foten till mätar vajer röret och tillverkade nytt nedre fäste/genomföring till innerskärmen.
Så nu är det bara att svetsa ihop röret med fästen!

Idag beslöt jag ta tjuren vid hornen å ta tag i orsaken jag ännu inte gjort motorluckan helt klar....
Upptäckte då jag slipade bort färgen efter att luckan var svetsad att donator splitluckan hade genomrost under och runt triangeln för loggan.. Det sög lite musten ur projektet till först.
Har länge gått runt problemet å funderat på lösningar å idag beslöt jag att friskt sågat är hälften förlorat, eller hur det nu hette...

Här ser man hur det rostat runt triangeln och mot förstyvningen...

Ny bit klippt från en bit av en -63:a framlucka som jag slaktade frisk plåt från årtionden sedan för eventuella framtida behov. Lätt att använda plåt med lite böj i sej från början.

När jag får detta svetsat så kan jag äntligen svetsa in gälarna I luckan! 
Passade på att ta en Feel Good bild också när den var ute i solskenet.

Trevligt.. behöver bakskärmarna modifieras något för att bli tidskorrekta... förutom hålen till bakljusen?
Inget annat än att lite korrigera spetsarna så de följer mellanplåtens form bättre.
Snyggt!!!
Bra jobbat, är kul att se när bit för bit växer fram!
Sidor Föregående 1 … 19 20 21 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.