1

Skulle ta loss dom på objektet vi köte son o jag.. Jag har alltid förr använt mej av originalverktyget då jag ialla fall tyckte det funkade smidigt ( som jag miss det haha ) mend et saknas på denna bil.
Och testade men andra hylsor som jag har men jag har aldrig varit med om tändstift som suttit så hårt... Jösses alltså... Är det illabådande tro ?
Bilen har stått sen 1990, vad jag vet skall den varit igång -24 men som sagt jag vet inte.. Fick inte igång den trots gnista och tyvärr testa jag tillslut med startgas det hjälpte inte heller hm..

Billy kör.
Citroen Xantia Break 2,0i 16v -00, Citroen XM Tct berline -97
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0t Polar -03
Saab 9-3 2.0T Aero -00 (skrotas)
VW 1300 Lim 113 -69 (rep objekt)
BMC Morris 1100 -65, BMC Morris 1100 -64 (skrotas ner)

2 Senaste redigerad av PPRMicke (Idag 19:48:42)

billy skrev:

Skulle ta loss dom på objektet vi köte son o jag.. Jag har alltid förr använt mej av originalverktyget då jag ialla fall tyckte det funkade smidigt ( som jag miss det haha ) mend et saknas på denna bil.
Och testade men andra hylsor som jag har men jag har aldrig varit med om tändstift som suttit så hårt... Jösses alltså... Är det illabådande tro ?
Bilen har stått sen 1990, vad jag vet skall den varit igång -24 men som sagt jag vet inte.. Fick inte igång den trots gnista och tyvärr testa jag tillslut med startgas det hjälpte inte heller hm..

Gnista kan man ha utan det tänder
När cylindertrycket kommer så kan man släcka gnistan ( kolla brytarna så det inte är fett eller skit på dom Ett A4 pappers remsa som man drar i genom brytarna )
Det är ofta när det blir spänings bortfall av starten
Har man ett extra batteri dra två kablar en till tändspolen andra till jord ( generatorn brukar var ett bra ställe )
Tändstifts hylsa ( 21mm) har jag en ampro  med 3/8 fattning och en litet  spärrskaft och en kort förlängare på 40 mm

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Brytarna var defnitivt inte fräsch, men jag plockade loss den och gjorde rent samt justerade in gapet.
Gnista finns, frågan är om den räcker till.

Kommer ihåg på min förra vw 1200 iofs en 6v som jag hade svårt att få liv i efter långt stillestånd.. Där fick jag tipset "hard start relay" fixade den sen gick den perfekt.

Billy kör.
Citroen Xantia Break 2,0i 16v -00, Citroen XM Tct berline -97
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0t Polar -03
Saab 9-3 2.0T Aero -00 (skrotas)
VW 1300 Lim 113 -69 (rep objekt)
BMC Morris 1100 -65, BMC Morris 1100 -64 (skrotas ner)