1 Senaste redigerad av mari (2026-02-25 12:23:02)

Hej alla VW-fantaster!
Jag arbetar med en kampanj i Stockholm för företaget Jotex. På 60- och 70-talet åkte de runt i en "folkabuss" och krängde gardiner och textilier.
I mitten av mars ska företaget göra en liknande insats i Stockholm. De kommer inte åka runt mycket, men de vill ha en äldre bil som koppling till hur det en gång startade. Vi kommer att filma och plåta i och krig bilen, och gärna inreda lite.
Jag letar således efter en T1 eller T2 och skulle bli glad om den som har tips mailar på [email protected]
Det finns såklart ett arvode och det behöver inte vara exakt modellen som syn på bilden nedan. (har lånat några andra bider på googles bildsök)
/Mari Vigren, Mi Madre

Post's attachments

637698772_10162753603622405_1360426674115741764_n.jpg, 245.45 kb, 800 x 752
637698772_10162753603622405_1360426674115741764_n.jpg 245.45 kb, 7 downloads since 2026-02-25 

2

Kom igen nu Mari Josefin Vigren, bättre kan du väl presentera dig om du nu ska halvblåsa någon ägare till en äldre VW buss..

Länk till företaget för eventuellt intresserade, kan tala om att det är ingen välgörenhet det handlar om!
https://mimadre.se & https://www.merinfo.se/foretag/Mi-Madre … ag7o-1u5bw

Ärlighet vara längst, i alla fall i dessa kretsar av VW-entusiaster...

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

3 Senaste redigerad av mari (2026-02-25 11:57:31)

Svar till: vwato. Nu förstår jag inte riktigt. Jag arbetar alltså på Mi Madre som är en produktionsbyrå och har Jotex som kund, inget hemligt. Tänker att det va tydligt med mailadress osv.
Vill absolut inte blåsa någon och det framgår tydligt att arvode finns. HÄr finns mer information om vårt företag om någon är nyfiken: https://www.allabolag.se/foretag/mi-mad … AG7OI5YGSK
Ska bli superkul och se om vi kan få napp!

4

Bra där Mari, börja då med att publicera bilder och precisera mer exakt vad du egentligen söker för årsmodeller, det finns stora skillnader beroende på den tidsperiod ni vill ska lyftas fram och modeller typ panel o.s.v.

Som sagt, det är entusiaster du har att göra med och målgruppen ni riktar er till är säkert heller inte helt dumma i huvudet..  ICQ/ad

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

5

Ja att produktionsbolag vill anlita VW-bussar är inget konstigt och händer lite då och då, vilket kanske är självklart med tanke på vilka trevliga bilar det är ICQ/ae
Har du svårt att ladda upp bilder mari så får dom inte vara för stora, jag brukar dra ner till runt 5-700 pixlar/bildpunkter så brukar det funka ICQ/ab

6

Tusen tack GB/admin!
Vad gäller modell så är det ganska öppet, tanken är inte att återskapa allt exakt som det va på 60- och 70-talet. Jotex åkte runt i en T2a, men vi är flexibla och jag föredrar nog en T1 rent estetiskt, då de har mer fönster och är charmigare just till det här Default/smile Tack för tips om bilder, misslyckades vid första försöket Default/smile

7

ICQ/bf

Och Jotex bussen ser ut att vara en 72:a  ICQ/af

8

Å vill du nå flera så regga dig på vår Facebook och ställ frågan där ICQ/ab

9

Tusen tack Default/smile Då kliver jag in på FB också Default/smile