Jag vill gärna köpa en fin tank med original lack till en Monarped 1282 alltså en med ilomotor och fotväxel moppen är lätt patinerad så vill helst slippa lacka nått . tanken bör va i bra skick men de gör absolut inget om de är några märke . käpte en bra tank på tradera tyvärr visade de sig att den blåa färgen va alldeles för ljus . så de ska va den lite mörkare monark färgen
2 2026-01-25 18:27:00 Senaste redigerad av vwato (2026-01-25 18:29:45)
Monark modell 1282, en moped med kickstartad ILO Piano-motor och fotväxel, denna modellen?
Tror Monarpeden var den äldre modellen från mitten av 1950-talet med remdrift och skit..
Monark

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Monark modell 1282, en moped med kickstartad ILO Piano-motor och fotväxel, denna modellen?
Tror Monarpeden var den äldre modellen från mitten av 1950-talet med remdrift och skit..Monark
Ja som jag skrev i annonsen söker jag en tank till en Monark Monarped 1282 . Både modellen jag söker tank till och 50 tals mopeden med remdrift är Monarpeder . Mopeden med Remdrift har också ett nummer exempelvis M57 . De finns många olika nr men de är ändå monarpeder . även Monarscoot har olika nr beroende på bland annat om de är kick eller trampor , motoralternativ mm