Hej har kört lite med min notch 64 som stått i 30 år och har nu börjat läcka vid rören, är det lönt å byta till fjädrande och funkar det? eller riva ut den å ta bort topparna? vill helst slippa detta,, 
Fjädrade funkar bra. Sen finns det ju olika kvalitet på satserna och du ska inte köpa de billigaste på marknaden.
Kan rekommendera Göran`s på LOGMECH i Oskarström
.
https://logmech.se/produkter/motor/stotstangsror/
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
.
Har såna på bussen märkte jag ikväll, motorn är ju byggd av han......
.
Jag har motsatt erfarenhet av just dom...
Många andra är bra 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
speedwagen skrev:Kan rekommendera Göran`s på LOGMECH i Oskarström
.
https://logmech.se/produkter/motor/stotstangsror/Jag har motsatt erfarenhet av just dom...
![]()
Många andra är bra
Nu krånglar du ju till det 
Jag har dom guldiga enklare teleskåp från custom tro jag det var på mina gröna , funkat för mig.
Ingen erfarenhet, men jag har också hört att logmechs ska vara bland de bästa, sen lär det väl vara noga med montering att det är rent osv som på alla 
Ingen erfarenhet, men jag har också hört att logmechs ska vara bland de bästa, sen lär det väl vara noga med montering att det är rent osv som på alla
Får testa ett sett 

??? inget svar?
Får flika in lite om erfarenheter av fjädrande rör
Dom bör vara i metall Har dålig erfarenhet av rör som blir mjuka av värmen typ plast
Vad som är bäst ja det är som vanligt Det beror vad man skall ha dom till
Sen vilka som var först var Jake C (Jay Cee Enterprises) sen är dom kopior på den typen av rör
Bra är CSP ( dyra) ( har monterings verktyg ) sen finns det JPM som är tillverkade på annat vis som är dyrast ( racing med stor volym )
Görans rör fungerar bra I bland får man modifera fjäder trycket på dom om motorn är smal
Jay Cee funkar jätte bra Det finns flera fabrikat som funkar bra
Har nog monterat dit den typen av rör på 20-25 motorer av olika fabrikat inget av dom är dåliga Förutom Plast Rören som är ren skit
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Får flika in lite om erfarenheter av fjädrande rör
Dom bör vara i metall Har dålig erfarenhet av rör som blir mjuka av värmen typ plast
Sen vilka som var först var Jake C (Jay Cee Enterprises) sen är dom kopior på den typen av rör
Bra är CSP ( dyra) ( har monterings verktyg ) sen finns det JPM som är tillverkade på annat vis som är dyrast ( racing med stor volym )
Görans rör fungerar bra I bland får man modifera fjäder trycket på dom om motorn är smal
Har nog monterat dit den typen av rör på 20-25 motorer av olika fabrikat inget av dom är dåliga Förutom Plast Rören som är ren skit
/// Micke
Dessa ska dit på en gammal 1500, vet inget om skicket på motorn mer än att den går bra och läcker olja där, är en notch som är en budget bil så därför den enkla vägen isf 
PPRMicke skrev:Får flika in lite om erfarenheter av fjädrande rör
/// MickeDessa ska dit på en gammal 1500, vet inget om skicket på motorn mer än att den går bra och läcker olja där, är en notch som är en budget bil så därför den enkla vägen isf
Det har ingen betydelse om det är en gammal eller ny maskin man vill det skall vara tätt
Men plast rör och 90-100 grader varm luft gör att man böjer ett sådant rör och det läcker igen
Har du kollat så det inte läcker vid cylinderfoten där pappers packningen sitter Även där är det vanligt ställe att läcka
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Ghia64 skrev:PPRMicke skrev:Får flika in lite om erfarenheter av fjädrande rör
/// MickeDessa ska dit på en gammal 1500, vet inget om skicket på motorn mer än att den går bra och läcker olja där, är en notch som är en budget bil så därför den enkla vägen isf
Det har ingen betydelse om det är en gammal eller ny maskin man vill det skall vara tätt
Men plast rör och 90-100 grader varm luft gör att man böjer ett sådant rör och det läcker igen
Har du kollat så det inte läcker vid cylinderfoten där pappers packningen sitter Även där är det vanligt ställe att läcka
jag ska ta upp den på litften å kolla innan operaqtion, annars är det väl bara å lyfta ur å göra det den vägen