Då var det dags att kasta ihop en tråd med mitt tänkta bygge!
Jag har lääänge gått och drömt om att bygga en 356 men har aldrig riktigt fått tummen ur, av flera anledningar.
Nyligen dök jag över en bubbla -69 som kändes som ett vettigt objekt att börja med, och det är ungefär där vi står idag.
Jag har hunnit med att inhandla donatorbil och orkistrerat en skiljsmässa mellan kaross och platta.
Bygget ska verkligen inte bli klart till sommaren, utan kommer få bli ett långtgående projekt under ett par år.
Som småbarnsförälder till en snart tvååring, och med ytterligare en på G i mars så är väl timingen inte på topp, enligt min sambo.
Min förhoppning är att ha en kortad rullande platta till sommaren, så får vi se hur det går.
Tanken är att plattan åker på blästring närmaste veckan, sen får jag köpa plåt och börja korta!
Jag har inte heller köpt någon kaross. Jag skulle helst köpa en Pre A av Speedster Clinic i England, men med frakt, tull och moms springer en redan dyr kaross iväg annu mer. Är det någon här som köpt kaross där sedan utträdet ur EU, och har några erfarenheter att dela med sig av så är jag väldigt intresserad av att lyssna!
Mitt andra alternativ just nu är porscherreplicasweden.se eller porschekitcar.eu, (samma tillverkare?) men då är det inte en Pre A...
Jag tar gärna emot tips på andra försäljare av couper, eller om någon sitter på en kaross som inte kommer till användnig?
Till bilderna! Karossen visade sig vara väldigt rostig i värmekanalerna samt golvet bak, vilket gav mig lite bättre samvete.
Plattan visade sig dock vara i väldigt bra skick. Den enda rosten jag har hittat är i napoleonhatten och undersidan av ramhuvudet, som jag nog kommer få byta. 

Här har vi en klåfingrig buse som gärna hälper farsan att slarva bort verktyg och bryta av tumstockar

Du vet ju vilka funderingar jag har om mitt bygge! Det har inte hänt ett dugg här mer än att några delar till har inhandlats.
och inte haft tid, plats att jobba där så tanken varit att bygga den hos min tidigare kollegasom ju har en fin verkstad med lyft osv.. Alla delar finns där vid den fina verkstan men problemet är att jag aldrig får något utrymme att vara på och jag var nästan påväg att ge upp,att sälja av alltihop.