1

Jag har återkommande lite för hög CO-halt på min DJ. Det sitter nya spridare och vanlig service får anses vara gjord. Finns det något som kan vara standardfel här, tänker på spjällhus eller ev luftmängdmätare eller vad den heter efter luftfiltret? Min tomgångsskruv är ganska inskruvad i botten och då tänker jag att det finns något luftläckage i den trakten, kan detta vara slitet?

2

Hej,

Hur högt är Co värdet då?
Vad har du kollat på?

Det som påverkar co värdet på dom här krakarna är ju 2 temperaturgivare och luftmängdmätare. Den ena temperaturgivaren sitter på termostathus och den andra i luftmassemätaren..

På luftmängdmätaren sitter det ochså en skruv där man kan justera co värdet. Skruvar man den utåt så låter man mer luft smita förbi luftklaffen och därmed magrar man av blandningen.

Vad är det för årsmodell? Dom ska inte ligga under 0.5 utan typ 2% +/-.5%

3

Jag har bytt tempgivare i termostathuset, sitter det en i LMM också alltså? svårt att skruva på LMM på måfå men får kanske muta bes med lite fikabröd och låna deras apparat om det går. Tomgångsjusteringen på spjällhuset är skruvad i bott och ändå lite hög tomgång, därav köpesannons på en annan sådan ifall den är sliten och skulle spöka här.

4

Uppdatering/feedback: hittad en annan LMM eller vad det kan kallas och fick bättre gasrespons, detta tillsammans med kanske 15-20% gav 1% CO-halt vid ombes.

5 Senaste redigerad av vwato (2025-12-01 16:11:39)

detta tillsammans med kanske 15-20%...

Etanol eller Nitro kanhända..  ICQ/ad

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.