1

Hej!

håller på att få fart på en fastback -72

Den har varit isärplockad så jag har lite problem att få lådan att fungera.
Problemet är att så fort jag lägger i en växel, D, R osv så drar bilen iväg direkt
dvs går inte att hålla den på broms.

Ska det sitta ngn vacuumledning på lådan ?
och vart skall den i så fall vara ansluten ?

ngn som vet?

Mvh Anders

2

Jag är inte 100 men styrs inte turbinen av varvtal på den lådan
Eller är det en låda med koppling som styrs av vacuum
Har du något nr på lådan så får jag kolla om jag har någon info

Frallan har du koll
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

ok!
ska kolla om jag finner ngt nummer på lådan!

4

Typ 3 har väl en "riktig" automatlåda där vacuum endast styr upp- och nedväxling. Tror det är samma automatlåda som tidiga bay-bussar.

5

Ja det är ju samma som bussarna. Jag har precis som HenrikL säger, fattat det som att vaccumet bara styr när den ska växla. På min har aldrig vakuumet varit inkopplat och det har funkar i 12 år nu så. :-) Dock är den lite seg när den ska upp på 3:an så jag gissar att det kanske kan vara värt att ta en titt på det. Funderar på om det ska bli vinterprojekt att renovera upp en av dom jag har liggandes på sidan. Det finns ju några bra manualer liggandes på thesamba, har du hittat dom eller? Annars har jag dom någonstans i arkivet här på någon dator. Skicka ett mail i så fall, är tyvärr inte inne här jätte ofta... [email protected]

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975