1

Hej,
Vi ute i sommar med Ghian på en liten tur runt om i landet. Det blev väl sådär 200 mil.
Slogs av att det var så få andra folkvagnar ute. Vi såg fyra Bubblor, En med husvagn, det värmde! Grattis! Vidare en Buggy och två Bay-bussar, varav en campinginredd.
Summa sju, och då var det ändå två av dessa på typ sista kilometern innan hemkomst. Kanske ska man säga fem.
Var är vi? Börjar våra klenoder bli för dyra, så vi inte törs använda dom?

2

Jag mötte en baybuss och två bubblor igår på en 12-14 mila tur. Och en baybuss idag på en 8mil tur.
Så visst finns dom.

Du kör nog bara på fel vägar  ICQ/ag

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Jag kör mest vardagstrafik med mina luftkylda bilar, men numer så cyklar jag till jobbet så det blir inte varje dag, eller ens varje vecka..... men jag kanske inte möter andra luftkylda så ofta som man kunde ha hoppats! Men att bilarna skulle blivit för värdefulla för att användas? Nja, folk kör ju med nya bilar som är värda (eller i alla fall kostar) betydligt mer, det hänger nog mer på inställning.... Det är kanske bekvämare att bara ta den nyare bruksbilen som står på parkeringen, än att öppna upp garget och ta ut Folkan? Själv tycker jag att livet är för kort för att åka tråkig bil!  ICQ/bs

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)