Har en rostig (men inte hopplös) framvagnstomme med de korta stötdämpartornen, samt en avkapad bakvagn från en split. Jag köpte en lik platta när jag höll på och renovera, jag har faktiskt glömt vad det var jag köpte. Tveksam om jag använde speciellt mkt av liket, jag byggde ju ihop en split av det jag hade och satte på modernare bromsar. Nå. Även trummor (som väl är lika som på ovalerna) och resterna av bromssköldar, spindlar mm, i varierande skick... Har inte kvar nån split-vw och tror inte jag kommer få nån igen. Har inte plats och vill inte göra mig av med de två VW jag redan har...
Så. Vad gör jag med dessa grejor? Känns dumt köra till tippen, la ut en annons på boxerville facebook utan någon intresserad. Grejorna ligger hos farsan och jag måste städa. Frugan blir inte glad åt detta som trädgårdspynt.
Hade även split dämpare, fram och bak. Bak i dörrstängarmodell verkar åtråvärda, de har jag fått bud på. Fram, vanliga teleskop, antar jag man byter och inte återanvänder gamla? Så de är väl bara å kasta?
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)