1

Har en motor med dubbla 44 idf som det låter som den gurgla vid runt 1500-2000 varv tips på vad jag skall felsöka på??

2

Det kan vara lättare att förklara lite mer är det std och bytt fuggar eller är små trimmat
Hur är det med bränsle trycket och hur är det med flotör nivå
Kan du förklara vad som sitter i förgasaren som halsring och lågfart munstycke  sen hur är det med högfarts delen muststycke Erör och luft munstycke 
Väldigt viktiga saker soppa tryck gärna under 0.19 bar  och flotör nivå  Finns det Bränsle Trycks Regulator
Är dom rengjorda  innan montage  Är det Weber/empi eller Fajs eller aliexpres kopior 
Hur är synkningen mellan förgasarna är den inom 1% skillnad   
Är trycket lite högt så funkar inte en sådan förgasare 
Hur man ser det är ta ur ett eller alla tändstift  se på färgen  Svart är det ofta soppa trycks problem  Är dom vita så får man börja med öka lågfarts munstycke när man kör under 3500 varv sen går högfarts delen in   
Det är många små saker som man behöver veta   som  dom poffar ur förgasarna
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

PPRMicke skrev:

Det kan vara lättare att förklara lite mer är det std och bytt fuggar eller är små trimmat
Hur är det med bränsle trycket och hur är det med flotör nivå
Kan du förklara vad som sitter i förgasaren som halsring och lågfart munstycke  sen hur är det med högfarts delen muststycke Erör och luft munstycke 
Väldigt viktiga saker soppa tryck gärna under 0.19 bar  och flotör nivå  Finns det Bränsle Trycks Regulator
Är dom rengjorda  innan montage  Är det Weber/empi eller Fajs eller aliexpres kopior 
Hur är synkningen mellan förgasarna är den inom 1% skillnad   
Är trycket lite högt så funkar inte en sådan förgasare 
Hur man ser det är ta ur ett eller alla tändstift  se på färgen  Svart är det ofta soppa trycks problem  Är dom vita så får man börja med öka lågfarts munstycke när man kör under 3500 varv sen går högfarts delen in   
Det är många små saker som man behöver veta   som  dom poffar ur förgasarna
/// Micke


Det är weber och sitter på en ca 140 hk motor och bränsletrycket ligger på 0.18 bar och ja det finns bränsletrycksregulator och flotörnivån är rätt och dom är synkade i ordning och ultraluudstvättade också. Det sitter 55 i lågfart och 150 huvud F11 e-rör 200 luft 36mm halsringar hoppas jag fick med allt.. mvh

4 Senaste redigerad av PPRMicke (2025-07-20 08:47:59)

Vad är det för kam i den 
Med lite fränare  kamar kan dom var tråkiga på vissa varvtal
Man kan även labba med olika flotör nivåer för att få bort sådana saker
Men man kan labba med lite högre tändning på låga varv och mixskruvar Kör en sväng på det varvtalet  Stäng av ta ut 2ans tändstift läs färgen
Om den går snålt vitt bra brunt  för fett Svart färg
Är man bekväm  så skaffar man en bredbands lambda sätter i avgas röret så läser man av hur förbränningen är under körning
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

F11 E-rör tror jag är bra för en vass kam och högre varv?
Alltså för att få toppeffekt.
Är väl oftast F2 i grundbestyckning..?
Om man börjar labba med olika E-rör, så ändras effekten av luftmunstycke, för kännedom.

6

Har fått till det mesta men vill nysa nån gång men man kanske får leva med det ICQ/bn  ICQ/bn

7

Rev800 skrev:

Har fått till det mesta men vill nysa nån gång men man kanske får leva med det ICQ/bn  ICQ/bn

Om det nyser så är tomgångs blandningen för snål öppna mix skruvarna 10 min på varje skruv ( ett varv 60 min)

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

8 Senaste redigerad av m02cjoho (2025-07-25 12:58:37)

Om du inte redan kollat, checka skicket på tomgångsskruvarnas O-ringar.
Där kan det suga tjuvluft.

9

m02cjoho skrev:

Om du inte redan kollat, checka skicket på tomgångsskruvarnas O-ringar.
Där kan det suga tjuvluft.

Har nya oringar  ICQ/ay

10

Den nyser inte på tomgången den nyser när man kör och ligger på ca 1300 till 2000 varv..

PPRMicke skrev:
Rev800 skrev:

Har fått till det mesta men vill nysa nån gång men man kanske får leva med det ICQ/bn  ICQ/bn

Om det nyser så är tomgångs blandningen för snål öppna mix skruvarna 10 min på varje skruv ( ett varv 60 min)

11

Den nyser inte på tomgången den nyser när man kör och ligger på ca 1300 till 2000 varv..

12

Rev800 skrev:

Den nyser inte på tomgången den nyser när man kör och ligger på ca 1300 till 2000 varv..

Då går den för snålt  Det hjälper att öppna blandnings skruvarna  ända upp till 2500 varv
När blandningen är för snål blir det för lite bränsle i insuget när insugnings pulsen skjuter ut bränslet i kanalen 
Det har med överlappet kammen Se på kamkortet ser man hur många grader överlappet är innan kolven innan den vänder
Är den mixen inte tillräckligt fet
Om man med lambda mätare så ser man hur mixen blir snål på det varvtalet
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

13

PPRMicke skrev:
Rev800 skrev:

Den nyser inte på tomgången den nyser när man kör och ligger på ca 1300 till 2000 varv..

Då går den för snålt  Det hjälper att öppna blandnings skruvarna  ända upp till 2500 varv
När blandningen är för snål blir det för lite bränsle i insuget när insugnings pulsen skjuter ut bränslet i kanalen 
Det har med överlappet kammen Se på kamkortet ser man hur många grader överlappet är innan kolven innan den vänder
Är den mixen inte tillräckligt fet
Om man med lambda mätare så ser man hur mixen blir snål på det varvtalet
/// M

AFR ligger på runt 12,5-13,5 när man ligger på 1200 till 2000 rpm.