Ofattbart att någon kan skapa allt detta, man dreglar ju vid varenda inlägg, imponerande är bara mellannamnet. 
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Ofattbart att någon kan skapa allt detta, man dreglar ju vid varenda inlägg, imponerande är bara mellannamnet. 
Aldrig fel att vara kreativ.
Bara att hänga i och ha kul i garaget..
Tack! Man får lov att vara kreativ då budgeten säger stopp...
Såhär blev plåten nu grovt formad med hammare och mejsel.

Nu är bitarna till båda sidor klara!

Du gör ett imponerande jobb med din "ekonomiplåt".
Jaha ja...
Började slipa å putsa på vänster sida för att lappa ihop där å kom fram till att det var rätt tunnt på större områden..
Så tänkte som så. Det är ju dumt att lappa lite här å där....
Så jag beslöt attvdet är bäst att jag gör en likadan bit även till den här sidan...
Fick plåten förbearbetad redan ute vid sommarstugan...

Fick även bitarna till jiggen sågade. Nu ska de bara slipas å formas samt limmas. Så får jag göra plåten klar under helgen!

Sådärja! Nån nytta ska man väl ändå göra på Midsommar!
Nu är andra reparationsplåten klar också!

Nu är den plåten hängd på plats å väntar på nu gas till svetsen!

Detta är verkligen en hand byggd bil 
Ser bra ut...
När nu ändå reparationen i här också spårade ur, är det ju lika bra jag fortsätter i samma anda...
Profilerna under lådan bakom reservhjulet som fäster till framvagnen hade katastrofala reparationer från 1900-talet....
Finns ju nya att köpa men dessa är ju inte särskilt invecklade så bara att knäcka till ett par nya såna...
Här är nu ena nästan klar...

Nu är båda klara att svetsas fast!

Eller nästan var dom.... Nu saknas bara några fyrkantiga 2mm plattor med ovalt hål samt stödhylsor för hålen.

Kom fram till att för att få front renoveringen bra så blir det bäst att byta sidobalkarna helt när jag ändå är på gång. Så då "råkade" ett par såna från Virtanen restoration panels dyka upp i posten!
Detta blir så mycket bättre än att försöka lappa original balkar som man fick se att de rostat bra på insidan när de borrats lös....

Blir ju bra, med lite ny plåt också ;-)
Jo. Förvisso har den redan fått mycket ny plåt. Både Hebsterwerks made in Perkele
men också redan en del annan Virtanen plåtar..
Lite Hebsterwerks plåtar kommer det blir än men det börjar snart bli slut på större plåtjobb! 
lite förvånad att du handlar "färdig" plåt.. men allt blir ju såå bra!!!
Dedär balkarna har rätt komplexa former å inte heller oöverkomligt dyra heller på 65€/st. Så det kändes inte värt att börja forma till såna.
Försökte göra stödhylsor för profilena som fäster på framvagnen av 2mm plåt men det var mycket pill å blev inte bra så jag räknade lite på dimensioner å kom fram till att 2x20mm rör har samma yttermått. Sågade några såna hylsor och pressade dem ovala. Blir ju inte helt rätt men ingen som behöver se dem sen...

Äntligen är alla småbitar till dessa klara! Tog sin tid att pula ihop dessa å fundera ut hur jag med enkla verktyg kunde tillverka dem...

Nu är första punktad på plats. Helsvetsar sen när andra är fast också. Samt när jag hämtat ny gasflaska till miggen..

Hann häfta dit andra sidan också innan gasen tog slut!

Sådärja! Nu är båda sidor svetsade! Blev helt okej fast man gjort plåtarna själv...
Nu blir det att renovera plåten bakom reservhjulet å byta till nya balkarna under tanken som nästa...
Måste troligen lyfta ner karossen på plattan för att få allt på rätt plats då.... Kan ju bli kul att få se allt från rätt perspektiv för omväxlings skull!

Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.