1

Jag har en 2krets huvudbromscylinder i min typ1 -66, jag har därför bara en av kontakterna ansluten elektriskt, ända sedan huvudbromscylindern var ny har bromsljuset hängt sig för att lysa konstant.

Efter en stund slocknar de, ibland efter 10 sekunder, ibland 10minuter, jag har därefter bytt bromsljuskontakter med samma problem kvarstående.

Alla kontakterna beter sig likadant, alltså totalt 4st.

Det är spel mellan bromspinne och cylinder, dessutom samma spel när ljuset hängt sig och när det är släckt.

Det är alltså inte kolven som trögar vad jag förstår.
Har har även borrat upp hålet i locket till bromsvätskebehållaren, även kört utan lock, samma problem.

Någon som har tips?

Bugpeople

2

Tillägg, inga bromsar ligger på under felyttringen.

Bugpeople

3

jag skulle prova med att koppla bort en av  tryckgivana om du har två
Har råkat ut för givaren går trögt Så jag bytte båda två
Broms vätska agresivt så bland händer det konstiga saker med givare 
Efter som det är 12v som går igenom givaren är det lätt att mäta med multimeter om strömmen hänger kvar gör det så knacka på givaren
Eller man ohm mäter givaren ser om den ligger krypström igenom kontakten som sitter i givaren (det är ett membran på insidan som kan växa o då  går strömmen igenom )

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Okej, jag får prova att byta till nya, har redan knackat på dom.

Bugpeople

5

För hemskt länge sedan hade jag ett liknande fenomen pga att jag dragit åt bromsljuskontakten för hårt. I mitt fall var det ca 1-2 sekunders fördröjning innan bromsljuset slocknade.
Vet inte om det var extra litet hål in i just den givaren (säkert någon piratdel) men det blev en strypning som höll kvar trycket och påverkade givaren en stund efter att man slutat bromsa.
Om du byter givare så dra inte åt mer än vad som behövs.

6

Nu är bromsljuskontakten bytt igen och jag har kört 10mil utan problem, bromsljuset funkar som det ska.
Alltså har 4st kontakter varit kass och betett sig likadant.
Har beställt dom från en webshop, de har kommit i en helvit förpackning, alltså no-name för 90:- /st.

Den senaste köpte jag på Autoexperten för 160:-

Jag får helt enkelt skylla mig själv för att inte köpt märkesprodukt på en gång.

Bugpeople