51

jn skrev:
Sondis skrev:

Fattar inte varför det ska fortsätta å hetsas kring detta ! Släpp skiten å gå vidare....

håller med dig sondis. låt det vara nu. håller med om allt vi diskuterat tidigare och vaddå diskussioner för att folk fått lite innanför västen? ska ni slå han eller vaddå? jävla fjortisbeteende isåfall anser jag. bygg på boxerville nu istället! fridens kamrater!

Var bara en stilla undran jag hade....skulle aldrig få för mig att ens prata med han om det, med eller utan nått innanför västen.
Men kan säkert finnas andra som skulle vilja göra det. MB är för mig ett lämnat kapitel och jag har inga "hard feelings" överhuvudtaget. Synd att ni tog det på det sättet

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

52

Fredde.B skrev:
jn skrev:
Sondis skrev:

Fattar inte varför det ska fortsätta å hetsas kring detta ! Släpp skiten å gå vidare....

håller med dig sondis. låt det vara nu. håller med om allt vi diskuterat tidigare och vaddå diskussioner för att folk fått lite innanför västen? ska ni slå han eller vaddå? jävla fjortisbeteende isåfall anser jag. bygg på boxerville nu istället! fridens kamrater!

Var bara en stilla undran jag hade....skulle aldrig få för mig att ens prata med han om det, med eller utan nått innanför västen.
Men kan säkert finnas andra som skulle vilja göra det. MB är för mig ett lämnat kapitel och jag har inga "hard feelings" överhuvudtaget. Synd att ni tog det på det sättet

Just det som jag ser som det stora problemet i öppna forum !
Det är fritt att tolka det skrivna ordet hur man vill och det gör man oftast utan några som helst andra intryck och signaler och det leder ofta till missuppfattning och feltolkning .
Tyvärr är vi väldigt snabba på att dömma andra i dagens samhälle utan att ens känna dom vi dömmer ut och värre lär det väl bli med tanke på all skit ungarna kollar på på tv idag tex Top Model !!!

West Coast Volks
Attitude is everything !

53

Fredde.B skrev:
jn skrev:
Sondis skrev:

man kanske ska tänka sig för hur man formulerar sig i skrift på ett öppet forum. var uppenbarligen inte bara jag som tolkade det så och det är faktiskt en olaglig handling om inte annat. fritt ord är det så klart vi ska ha på boxerville och andra forum men man måste tänka till på vad man skriver. ställ er frågan: är detta nåt jag skulle säga öga mot öga? är det så är det oftast rätt  ICQ/ad

för övrigt fredde B = peace!

släpp den här diskussionen nu för det blir bara fånigt och ni sänker er till mb-nivå. visa att ni är bättre än så..  ICQ/af

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

54

Nu har jag själv aldrig försökt nå Martin på mail, tele eller annat sätt så jag ska inte uttala mig, men har man gjort det och misslyckats (som jag tolkat visa här) är det väl inte så konstigt om man skulle ta tillfället i akt att prata med han om man träffar han, men det är väl långt ifrån att föra ett samtal för att fatta varför de gjort som de gjort till att ta till handgripligheter...

Bäst hade väl varit att han inte bara lagt en oneliner om syjuntor, utan skrivit på ett sakligt sätt varför forumet stängdes så hade vi sluppit gissa och älta detta... Men han gör så som han vill så...

Sen kan jag tro det inte är så kul att vara i hans kläder på en träff eftersom massa folk verkar pissed på honom. Nu har vi ju ett nytt "bättre" forum så ur nåt dåligt kommer nästan alltid nåt bättre... ICQ/ag

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

55

Alltså...gräv ner stridsyxan ihop med alla de dåliga vibbar o känslor som detta ältande skapar. Glöm MB, glöm Martin o gör något för ditt intresse istället. Motarbeta inte ditt intresse med att gräva fram gammal skit...låt den ligga kvar i sin håla.

Ut i garagen, våren kommer även i år!  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

56

25hpman skrev:

Alltså...gräv ner stridsyxan ihop med alla de dåliga vibbar o känslor som detta ältande skapar. Glöm MB, glöm Martin o gör något för ditt intresse istället. Motarbeta inte ditt intresse med att gräva fram gammal skit...låt den ligga kvar i sin håla.

Ut i garagen, våren kommer även i år!  ICQ/ab

vaa!!?? ska vi behöva ut i garagen nu också!!??   ICQ/ad  ICQ/ae  Default/lol

57

Jag förstår inte attityden här, ska inte de som vill diskutera ämnet få göra det utan att man får kommentarer som i de senaste inläggen här? Personligen har jag valt att stå utanför debatten då jag inte har mycket att tillföra, men jag måste bara lägga mig i när jag tycker oskyldiga personer får tillsägelser de inte förtjänar. Hur var det nu med devisen, "intresserar det inte dig, behöver du inte läsa", som så nyligen statuerats i frågan kring fyrkantsbussarnas existens på forumet? Gäller inte den här också?

Om Fredde B leker med tanken på att folk, blir lite "jävliga" av alkoholens inverkan och inte drar sig lika lätt för att ställa MB-Martin mot väggen, är väl en fult befogad och trolig tanke. Varför ska den behöva ifrågasättas eller censureras på grund av att en del tycker MB-ämnet är känsligt?

Isf är väl trådstartaren en lika god kolsupare, om inte värre, som ens vågar ta upp ämnet!  Default/yikes Näe låt folk få dryfta vad de vill och låt det gamla censureringsmetoderna tillhöra det förflutna och tiden hos MB.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

58

kee skrev:

Jag förstår inte attityden här, ska inte de som vill diskutera ämnet få göra det utan att man får kommentarer som i de senaste inläggen här? Personligen har jag valt att stå utanför debatten då jag inte har mycket att tillföra, men jag måste bara lägga mig i när jag tycker oskyldiga personer får tillsägelser de inte förtjänar. Hur var det nu med devisen, "intresserar det inte dig, behöver du inte läsa", som så nyligen statuerats i frågan kring fyrkantsbussarnas existens på forumet? Gäller inte den här också?

Om Fredde B leker med tanken på att folk, blir lite "jävliga" av alkoholens inverkan och inte drar sig lika lätt för att ställa MB-Martin mot väggen, är väl en fult befogad och trolig tanke. Varför ska den behöva ifrågasättas eller censureras på grund av att en del tycker MB-ämnet är känsligt?

Isf är väl trådstartaren en lika god kolsupare, om inte värre, som ens vågar ta upp ämnet!  Default/yikes Näe låt folk få dryfta vad de vill och låt det gamla censureringsmetoderna tillhöra det förflutna och tiden hos MB.

kan du ge förslag på en enda sak som kan leda till nåt positivt av att fortsätta tragla ämnet meanbugs?
givetvis får ni göra som ni vill och jag tror det är höre i tak på det här forumet men i mina ögon verkar det nästan lite sjukt hur man orkar lägga energi på det. min åsikt och håller nån inte med så är det så.  Default/lol

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

59

Se till att spara ner den infon ni vill ha kvar för inte ens googles cache finns för evigt...  ICQ/ae

60

Jag tycker personligen att dom som vill diskutera MB ska få göra detta under förutsättning att det inte spårar ur och blir till personangrepp.
Jag frågade själv om nån visste hur många klubbmedlemmar MB har.Detta av rent allmänintresse eftersom MB fortfarande måste vara en av dom största VW-klubbarna i Sverige.

61 Senaste redigerad av Fredde.B (2011-02-11 14:59:03)

Alltså....har läst mitt inlägg säkert 20 gånger och jag fattar det fortfarande inte......hur vissa här får det till nått personangrepp ICQ/ad
Tala om att ha nerverna utanpå kroppen. Hade tänkt be om ursäkt för att jag ställde den frågan men glöm det, ja ber inte om ursäkt för nått.

Stickan: Jag är säker på att någon som hänger här på Boxerville kan ge dig det exacta medlemsantalet hos MB  ICQ/ad

62

Fredde.B skrev:

Alltså....har läst mitt inlägg säkert 20 gånger och jag fattar det fortfarande inte......hur vissa här får det till nått personangrepp ICQ/ad
Tala om att ha nerverna utanpå kroppen. 

Stickan: Jag är säker på att någon som hänger här på Boxerville kan ge dig det exacta medlemsantalet hos MB  ICQ/ad

det är ju för att DU vet vad du menar men i skrift kan det tolkas väldigt fel. förstår du vad jag menar då?
jag har förstått nu att det inte var så du menade men det gagnar ju ingen att tragla detta vidare.

63

jn skrev:
Fredde.B skrev:

det är ju för att DU vet vad du menar men i skrift kan det tolkas väldigt fel. förstår du vad jag menar då?
jag har förstått nu att det inte var så du menade men det gagnar ju ingen att tragla detta vidare.

Jag har inte tolkat ditt inlägg som ett personangrepp. Jag nämnde det bara inför ev framtida inlägg i ämnet. INGEN förtjänar att bli personligt påhoppad på ett öppet forum.

64

jn skrev:
Fredde.B skrev:

Jo jag förstår vad DU menar, men förstår fortfarande inte hur du och vissa andra lyckats tolka det på det sättet ni gjorde.
Och jag avslutar det här från min sida, med en fråga:  Var du moderator i MB??

65

http://i13.photobucket.com/albums/a255/ahuacate/Smilies/eatpopcorn.gif

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

66

Fredagsmys?   Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

67

25hpman skrev:

Fredagsmys?   Default/lol

Haha!! Default/lol

68

Fasen ja vart sugen på chips Default/lol

69

hur som TACK ATT DETTA FORUMET FINNS !!!!
ha det nu gott i stugor, och inte minnst i garage de e helg.. ICQ/ab

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

70

fredde B: vad menar du med det?
står för vad jag sa att jag tycker det är fullständigt meningslöst att kläcka ur sig såna saker på ett öppet forum. hängde du ens med i debatten på mb? då lär du ha sett att jag, liksom herrarna 25hp, 50 split och helmut var en av dom mest pådrivande att ställa martin och moderatorer mot väggen i deras konstiga sätt att behandla forumanhängarna. nu har vi diskuterat den här saken lite väl mycket och jag ser inte vad det skulle ge att åter ta upp diskussionen?

71

Ok...ser att det här leder ingenstans så nu släpper jag den här tråden, finns intressantare att läsa.
Ska tänka mig väldigt noga för i framtiden vilka typer av frågor jag ställer.... ICQ/ad

72

bra svar, not. släpper gärna det här. försökt ett tag men då var jag moderator på mb?

73 Senaste redigerad av Fredde.B (2011-02-11 17:28:12)

Jaha å vad var det som inte var bra med det svaret då?? Default/hmm
JN: Det är en vid skillnad på frågor och påståenden eller hur?

74

tänkte jag skulle få ett svar på vad du menade med moderator på mb men glöm det.

75

Det var ju bara en fråga........vad är problemet??? du skrev själv att du var aktiv i samband med MB:s upplösning och jag kom ihåg din signatur från den tiden, kom bara inte ihåg på vilken sida du var på.