1

Jag har en gammal aluminium remskiva som har tappat all märkning.
Jag har mätt upp och skrivit med tusch runt TDC nu när tändningen ska ställas.
Men det hade ju varit snyggare med riktig gradering.
Hittade lösa graderingar på nätet, men bara i usa och det känns lite överdrivet att beställa bara det därifrån.

Typ denna
https://www.cip1.ca/c13-8738/

Nån som vet om det går att köpa nånstans i Sverige eller iaf i Europa.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Företaget som säljer graderingen du länkar till ligger i Canada. Det är i och för sig inte i Europa (ännu), men det ligger definitivt inte i USA ICQ/ag

3

Man får kolla i en gammal katalog  sen  går man in på deras h sida så hittar man den här ( trodde alla folka ägare hade gammal sådan  ICQ/as  ICQ/as  ICQ/ag )
https://dalhems.com/sv/p/6a71acce405642 … emskiva-57

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Tack Micke.
Jag hittade faktiskt den på Dalhems i gårkväll oxå, via Google. Men den är ju nästan lika dyr som en ny remskiva  ICQ/be Så kan jag lika bra köpa ny.

Min tanke från början var att det kanske fanns klistermärken att bara klistra över, eller stålskalor(typ den i länken) för nån hundring. Den kostar 15dollar i usa och 450kr i Sverige  ICQ/ao

Jean - Otroligt viktigt info att företaget ligger i Kanada och inte i Kalifornien som företagsnamnet antyder, tack så mycket för det....  ICQ/ad   ICQ/af   ICQ/ag

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

lasslo skrev:

Tack Micke.
Jag hittade faktiskt den på Dalhems i gårkväll oxå, via Google. Men den är ju nästan lika dyr som en ny remskiva  ICQ/be Så kan jag lika bra köpa ny.

Min tanke från början var att det kanske fanns klistermärken att bara klistra över, eller stålskalor(typ den i länken) för nån hundring. Den kostar 15dollar i usa och 450kr i Sverige  ICQ/ao

Jean - Otroligt viktigt info att företaget ligger i Kanada och inte i Kalifornien som företagsnamnet antyder, tack så mycket för det....  ICQ/ad   ICQ/af   ICQ/ag

kolla på Persåker Vet att Jöran hade sådant när han levde

150 kr nä inte den är dyrare i US Alla priser är utan skatt  ( Ca har 15% plus trump skatten (kommun skatt ) ( pandemi pengarna ) den är 1.5% )
Vi skall inte snacka om deras frakt avgifter  i dag 
Priserna har gått upp med 150% i US på vw delar som är tillverkat i Us ( kina tillverkat 164% till
En std topp 1600 är list priset 364 $ st  på Cb innan kriget 189$ var rabatt på 80$ nu i dag  plus skatter i Us
Är flera företag som flyttar från Ca

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke