Super imponerad av detta projekt!!!
Håller helt med ! Imponerande !
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Super imponerad av detta projekt!!!
Håller helt med ! Imponerande !
De är bara att hålla med, läcket läckert. Måste vara grymt roligt nu när de ändå börjar närma sig "slutet"
Sen kunde jag börja ögonmåtta profilen på taket!
Nu efter 9 år då cab ramen äntligen kan monteras på karossen kan jag börja tillverka järnen till den bakre träbågen också! Snickrade ju både mittenbågen å bakre bågen våren 2016..
Först formade jag av ett lite klenare 4x15mm till nåt som ögat säger är rätt form...

Å sen föra över den formen till en 6mm stålplatta...

Nu är järnen till bakre bågen utsågade ur 6mm stålplattan!

Svetsade även gångjärnsfästen för dehär järnen nu.

Därefter häftade jag dit förstyvnings trianglarna för B-stolparna å cab fästen. Nu ska allr finjustera så cabben är i linje med karossen innan jag helsvetsar trianglarna och B-stolparna!

Alltså... att pussla ihop en vanlig cab är ett klurigt jobb men att dessutom tillverka alla delar från scratch... även om man har mått och mallar... vilket jobb!
Djupt imponerad!
Här en kort video på takmekanismen om länken funkar...
https://www.instagram.com/reel/DJfFxE0P … IyemQ2NQ==
Funkar!
Verkligen tillfredsställande och se på hur delarna viks samman och vecklas ut... Fascinerande!
Fantastiskt! Bra att du länkade till IG så att man kan följa framfarten även där.
Satsar du på originalstuk eller blir det sänkning och lite coola fälgar?
Det blir lätt hottad original. Fälgarna blir bara några breda 16" pre-A Porsche plåtisar.

Det blir lätt hottad original. Fälgarna blir bara några breda 16" pre-A Porsche plåtisar.
Såklart 
Nu är man helt plötsligt i ett läge när man igen får bygga nytt! Fick järnen till bakre bågen monterade i cab ställningen. Så nu blir de att mäta ögonmåtta å lita på sitt konstnärliga öga för att få bakre bågen på rätt höjd och vinkel!

Idag började jag forma övre ändarna av järnen till bakre bågen. Formen börjar se rätt ut i mina ögon.

Kul att se framstegen i detta fantastiska projekt!!!
Du gör ett helt fantastiskt jobb från scratch.

Köpte 3 meter 3x30mm stålrör i veckan. Å krökte till den ikväll...

Arbetet går bokstavligen framåt. Konstaterade att en 25 år yngre jag gjorde ett skitjobb just här. Måste ju repareras på riktigt!

Jo, det finns ju färdiga plåtar hit också både billiga 0,6mm skitplåtar och dyra 1mm plåtar som kanske passar..
Så då blir det att ta av 1mm plåt som finns redan i garaget...

Lite sådär grovt tillyxat över knät...

Glädjande att du började detta projektet... och att du har fortsatt det i alla år.. har själv några stående..
men snart
Så.... 
Köper färdig plåt för omväxling.. Eller nästan i alla fall. Har ju ingen sån ekonomi att jag har råd att köpa korrekts svensk kvalitetsplåt för split...
Så jag köpte ekonomiplåt för en tiondel av det priset istället...

Men den hann inte vara många sekunder ur paketet innan den fick sej med hammaren...
Börjar redan nu efter 5-10min se ok ut för min smak...
Lite finslipning på botten samt några detaljer så är detta perfekt för mej!

Nu är även plåt flikarna för elkablarna utskurna!

Tillverkar och förbereder bitar för vindrutramen mm. Många detaljer som ska få rum på ett litet område...

Så grymt imponerande jobb du gör!!! Mvh mikael
Nu borde hålet för vänster dörrstoppare vara sgs. rätt. Måste lägga nåra svetsloppor på sprickorna.

På höger sida behövs lite mer jobb innan det blir rätt....

Känns som du inte får lackera denna bilen.. för då fattar ingen att du byggt allt detta.. mastodont arbete!!
Inte gjort så mycket på denna nu på en vecka. Flyttade till sommarstället i helgen mm.
Det finns en hel del som behöver repareras på fronten och endel måste göras samtidigt så jag måste tillverka reparationsplåtar på förhand.
Höger innerskärm var dåligt lagad å sönder rostad
Fattig som man är å inte fått nåra sponsorer. (Dom får man ju inte bara sådär..)
Så iom att man inte har råd med Wolfparts fina kompletta och korrekta innerskärmar så måste man vara kreativ...
Snickrat en jigg för en lite större reparationsplåt istället för att lappa en massa hål.

I helgen får vi se om jag lyckas handforma en skaplig plåt som ser lite korrekt ut i alla fall... 
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 18 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » The Hebster. Evighets projektet..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.