1

Ni som förlängt era svärd pga. toevinkeln; jag är lite nyfiken på att veta hur mycket ni förlängt dom? Frågan riktar sig till er som sänkt två yttre splines.
Vad jag har förstått så skiljer det sig mycket mellan bilarna, men det skulle vara intressant att få reda på lite ungefär mellan vilka mått det handlar om.

Och en fråga till: Jag har orginalstötdämparna monterade fortfarande, är det värt att köpa kortare stötdämpare eller är det bara att kasta pengarna i sjön?

Tack på förhand // Andreas

2

Ivars skrev:

Ni som förlängt era svärd pga. toevinkeln; jag är lite nyfiken på att veta hur mycket ni förlängt dom? Frågan riktar sig till er som sänkt två yttre splines.
Vad jag har förstått så skiljer det sig mycket mellan bilarna, men det skulle vara intressant att få reda på lite ungefär mellan vilka mått det handlar om.

Och en fråga till: Jag har orginalstötdämparna monterade fortfarande, är det värt att köpa kortare stötdämpare eller är det bara att kasta pengarna i sjön?

Tack på förhand // Andreas

Om vi startar med stötdämparna så är det aldrig fel att byta dom till nya sen är det väldigt olika hur mycket uppfjädring du har på din bil
om du tar ett buntband och monterar fast på kolvstången sen tar en provtur så ser du var dom hamnar så ser du om du måste köpa nyakorta dämpare
Förlända svärd labbade jag med på 90talet men det blev så konstig castervinkel (det är inte bara to som ändrar sig)
efter som röresen är cirkulär i bakvagnen 
Om du kollar på inre ledpunkten som är i växellådan kan du få skader där om bilen är förlåg
För att bli av med det problemet så höjde man lådan 25mm och förlände svärden 30-35mm men det blev aldrig riktigt bra (var mycket överstyrning på bilen)
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke