1

Någon som lagat låsfunktionen på ett Neiman 129?

Jag har ett där det helt plötsligt inte går att få låset till styrstången att röra sig. Tänker om någon haft samma problem och lyckats lösa det.

https://i.ibb.co/rWpVnkG/IMG-7160.jpg

2

Kommer du åt något mer om du plockar ur låscylindern? Sitter ett fjäderbleck som du trycker ner genom ett litet hål ovanifrån, sitter kl 12 på låscylindern. Lycka till:) Mvh Mikael

3

Flat four boxer skrev:

Kommer du åt något mer om du plockar ur låscylindern? Sitter ett fjäderbleck som du trycker ner genom ett litet hål ovanifrån, sitter kl 12 på låscylindern. Lycka till:) Mvh Mikael

Har knackat ur stiftet som håller luckan och smörjat mekanismen. Någon före mig har dock försökt borra ur stiftet som håller låskolven men inte borrat mitt i stiftet så den blir svår att få ur. Får försöka borra mitt i stiftet och försöka få ur kolven. Lyckades dock få rattlåset att låsa en gång nu ikväll.

4

Hm, men själva låscylindern sitter med en fjäder... Sen är det en "förskjuten pinne" i själva kolven som vrider undan rattlåset. Vilken årsmodell? Kan ha något liggande. Vi kanske kan gå över på telefon istället:) Mvh Mikael

5

har två på lager om du behöver

splitbubbla1949..oval1954..oval1954..splitbuss1962..bubbla1969...bubbla1972....polo2012...touran2015..

6

dr_snuggels skrev:

har två på lager om du behöver

Är de orörda eller är sprinten under locket urborrad? Finns nycklar?