Några till som vill ut och sladda och lyssna på Sator...
Coolt! 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Några till på väg och klara för räjs...
Nr 40 klar för start.
Mimoma nyhet
https://www.mimoma.com/de/BRE32060/Brek … ium=E-Mail
Faran lurar bakom nästa krök
Förra torsdagen fick jag klar mitt senaste modellbygge i skala 1/25. Jag har kombinerat en resinkaross på en dubbelhyttad splitbuss med framstycket på en bay-buss i nåt slags mjukplast och toppat det hela med ett tak i styrenplast. Jag fick scratchbygga hela instrumentbrädan. Chassiet är ett så kallat "curbside-chassie" (innehåller alltså ingen motor utan bara en ingjuten "dummy") från en Fujimi Porsche 911 och den modellen fick även släppa till de svart- och rödlackade fälgarna av Porsche Cup typ vilka mäter 17" i diameter.

Snyggt.
Riktigt coolt
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Denna split från Solido i skala 1:18 lackade jag i mitten av 90-talet med inspiration från AJ 37 Viggen:

Mvh
/ Banwakt
Denna split från Solido i skala 1:18 lackade jag i mitten av 90-talet med inspiration från AJ 37 Viggen:
Mvh
/ Banwakt

Borde ge inspiration till en fullskalemodell
någon?
Bra jobbat 
Borde ge inspiration till en fullskalemodell
någon?
Bra jobbat 
Hittade lite gamla annonser från 70-talet.
Jag hade både buggyn med båten och den med stege.
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Senaste veckan har jag fotograferat mina Hot Wheels.
Tog en kartong och ett par Ikea Ledberg LED lister som belysning.
Tog upp en lite hål i toppen för Mobiltelefon kameran.
Hade bara 54 VW relaterade Hot wheels :-)
Här är några favoriter
218 2025-03-03 14:42:46 Senaste redigerad av chromecop (2025-03-03 14:44:29)
Snart 6 år sedan jag postade ett VW-bygge i skala 1/24-25 här. Men givetvis har jag byggt lite under de åren, bland annat en fyrkantsbuss i "rockfestivals-utförande".

En liten utmaning i att bygga en Tamiyas Bubbla på 6 veckor i juletid har jag också deltagit i och temat var "filmbilar". Jag gjorde det lätt för mig o fixade lite "filmdekaler" till sidorna.

Förutom min tidigare byggda Kübelwagen i lite rod-inspirerat utförande, så har jag byggt ännu en Kübel. Denna gång i form av lite karikatyrliknande bil med en galen förare som sticker upp huvudet genom kapellet. Jag har gett bilen namnet "Adi's weekend warrior":

Å så har jag byggt en annan karikatyr-skapelse i form av en tidig efterkrigs-bubbla som tjänar som ambulans vid ett av Tysklands äldsta mentalsjukhus, döptes till "Zuchthaus Express":

Ytterligare en lite udda modell, egentligen i skala omkring 1/32, men det är ju en karikatyr även detta och jag har mixat med delar från modeller i skala 1/25 också, t ex fälgar och instrumentbrädan. Döpte den till "Shag'n Wag'n".

Jag har inte bara byggt "knasiga karikatyrer". Jag har även slöjdat ihop en 73:a och en 75:a 1303 vilket var trevliga modeller att pyssla med: