Glenn Ocklund på landracing.se har frågat mig om hur intresset för slicksklass är bland VW-folk.
Glenn är mannen som arrangerar Speedweekend på is, Shoot Out i Eskilstuna, baklängesracet på Mantorp mm mm.
På landracing finns i dag en klass som heter 10 x 26" och han klurar lite på om det kan finnas intresse för en 8" klass och då inflikade jag att det även finns bilar med 6" slicks! Går det att få ett litet upprop på vilka som åker med 6/8/10"? (eller tänker göra det till nästa säsong?) Glenn har som sagt massor av planer och det finns chans på nya ställen och banor till nästa år!
Jag tror nog våra bilar kan vara rätt farliga för andra i både 8 och 6 tum:-)
Glenn Ocklund på landracing.se har frågat mig om hur intresset för slicksklass är bland VW-folk.
Glenn är mannen som arrangerar Speedweekend på is, Shoot Out i Eskilstuna, baklängesracet på Mantorp mm mm.
På landracing finns i dag en klass som heter 10 x 26" och han klurar lite på om det kan finnas intresse för en 8" klass och då inflikade jag att det även finns bilar med 6" slicks! Går det att få ett litet upprop på vilka som åker med 6/8/10"? (eller tänker göra det till nästa säsong?) Glenn har som sagt massor av planer och det finns chans på nya ställen och banor till nästa år!
Jag tror nog våra bilar kan vara rätt farliga för andra i både 8 och 6 tum:-)
Det skulle vara kul om man kunde skapa något sådant
Jag har prisis kollat upp däcksbredder på slicks men jag hittar inga som är 8" men det finns 8.5" sen vet jag Att det är vara eller inte med W däcken (typ 10.5" eller 10.5"W)som är 1/2-1" bredare
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Jag kör 6".
Men har inga problem att köra mot 10,5 på gatan.
4 2011-09-15 09:54:34 Senaste redigerad av buggyjanne (2011-09-15 09:56:40)
Niklas: Hoppas du ursäktar men jag har just skickat ditt svar till Glenn
Många vill i dag åka 10" fast som förmodligen skulle åka fortare med 8" och det är där Glenn har lite funderingar. Det blir ju så att säga lite jobbigt för en som har 10" och åker långsammare än någon som istället har 8"
Eller varför inte 6"
Lite klasskamp så att säga 
Och jag åker 9