Nu dessutom har det kommit på lite lack
Påbörja mall för hjälpramen över napolionhatten, lite kopiering av Michaelhs tillverkning, bra att det läggs ut till andra så de vet hur man ska gå till väga.
Kapning och svetsning , så nu blir det till att få ihop det med hjälpramen.
Nu har den kommit på plats
Del av hjälpramen
Fan här går det undan!
Ska den rulla till sommaren eller?
Snyggt jobbat!
Heja! Bra jobbat!
Från pappmall till bockad plåt
Nu blir det montage av densamma sedan blir det de båda sidorna till dörrstolparna
Blev först ett nytt rattstångsfäste för det första blev för högt , då jag sitter längre bak så blir det ju också lägre.
Så kom då sidorna på plats så nu blir det till att få ihop hjälpramen med bottenplattan
Fick dock flytta lite bakåt för där ska det också sättas ihop med plattan. Lite fyrkantsjärn mellan B-stolparna dock hamnade det över hålet till vxl-lådeskarven så det blev att boxa det.
Nu blev det till att klä in även detta där bak. Så nu får jag se till att få lite färg på allt detta.
Det blev färg
Nu tar vi helg
Var tvungen att göra lite till , tejpa upp var hålen skall vara på bottenplattan och sedan märka de på hjälpramen och sedan borra och sätta i hålmuttrarna.
Nu hålborrning
Popnitmuttrar monteras så nu går jag vidare
Fick även bli lite färg på denna del då hålmuttrarna kommit på plats.
Leta reda på brickor och bultar samt lite rengöring.
Nu blev det till att lägga på hjälpramen på plattan för att mäta in var rattstången skulle gå igenom sk väggen, när jag fått till ett ungefär så gjordes en genomgång för rattstången. Nu blev det till att montera en led då jag sänkte rattstången för att koppla ihop styrsnäckan med stången.
Nu visade det sig att rattstången blev för lång så den fick kapas och skarvas för att bli i rätt längd , denna skarv lämnades iväg till verkstad för att det skulle vara säkert gjort.
Så blev det färdiga resultatet
Så blev det färdiga resultatet
Lite limning av gummilisten mellan plattan och hjälpramen blev det nästa steg så att det hänger ihop