liten update
it would burn off both of your ears . . . "
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » barnfind bay projekttråd - the clipper
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
liten update
parallellt med bromsfix, byte styrstag o stötdämpare o alldeles för mkt arkeologiska undersökningar med kniv, spackelspade, diskborste o lacknafta, har jag finlirat lite med stötfångarpyntet.
efter demontering, tvätt, slip o swinto blev dom så här. tidigare var dom monterade med försänkta spårskruvar under gummit o mutter på baksidan av kofångaren. nu blir det limmade svetsmuttrar o skruvar från baksidan. o lite mer puts.
a
b
c
Med vad limmar du muttrarna? Blir bra detta 
tänkte sätta en liten klick multibond på varje sida så den sitter centrerad vid sitt hål, då kan man montera gummit på alu't o sen hela enheten på 'fångaren!
har provat lite o kan säga att gummigrejsen blir mkt mjukare o lättare att få tebax om dom får ligga läääänge i hett vatten innan man börjar . . .
väääänster sida . . .
mer
o ännu mer
arg?
arg?
bara en liten update så ni inte ska tro att det står helt stilla!
. . dags att ta tag i det elektriska . . .
el
tröttnade på det elektriska, tog ur tanken för rengöring o koll, ska byta till nya slangar överallt
så här ser påfyllningsröret ut i bilen o på tanken
Det här måste jag följa, bra där!
så här ser benzintanken ut efter lite tvätt o slip.
ett litet märke, som en stämpel i den grå industrilacken, visade sig. ska se om jag kan tyda texten.
med bussen på en lyft (yes!) ges helt nya möjligheter att fota
mer bilder?
okej då!
tro det eller ej, men projektet lever!
plockat med litet av varje, lite här, lite där, inte går det det fort men iallafall åt rätt håll.
tex är bensintanken klar att återmontera med fixade gängor på avrinningen, en ny bensinpump har fått ett fäste o hamnat uppepå växellådan mm mm.
fick även svaret på frågan i inlägg nr 117, stämpelmarkeringen på tanken!
lägger in lite bilder, kanske är det nån som kollar nya inlägg . . ?
a
Klart vi läser.... 
Edit och givetvis kollas detaljerna på bilderna 
Själv kollar jag bilder mest, gillar skarpt att den renoveras till brukskick, positivt att man sen vågar använda grejorna, kämpa på. 
Kollar och läser det mesta. Men är lite kass på att kommentera, Trevligt bygge, kul att se!
Mvh Mikael
tack för kommentarer o feedback!
känner igen mig, kommenterar mindre än jag kollar, men jag kollar ALLA inlägg (nåja, dom är inte så många) bara så ni vet.
sen undrar jag: när blir det en renovering o när slutar ett vanligt fix?
när blir en renovering en restaurering?
påverkar en omlackering hur "original" bilen är? såklart, men kanske bilen ändå är "original", men omlackerad . . ?
. . . vad ska jag ha för färg på eländet?
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » barnfind bay projekttråd - the clipper
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.