Hej , har inte tid med detta men tycker denna fortjänar en tråd , + hålla liv i forumet för VW galna entusiaster ...
Som det står : Reg 1/1 1967 , 1500ccm , skivor , eber..mm
Mvh
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » -67 1500cc
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej , har inte tid med detta men tycker denna fortjänar en tråd , + hålla liv i forumet för VW galna entusiaster ...
Som det står : Reg 1/1 1967 , 1500ccm , skivor , eber..mm
Mvh

Nåra rader .. 1500 motorn ute , demonterad . Topparna til JPM , ihopsättning med nya ringar , så på hyllan .. 11700 mil har funkat fint , inget glapp .. Planer : Ny dogringlåda från Finland , ny motor från mig själv . Rostfri bil så inga plåtbeställningar ..Stolarna lagras , baksäte delete , ny mattsats mm ..
Sleeper så inga fancy fälgar .. Om nån har std. 4-bult , utseende som org i 5,5" hoyta .. inga svetsade .Söker med en framfångare 68- med/blinkers .. rostig ok , inga bucklor .. Vil inte ha dom gamla bladen VW hadde ju redan satt detta på kommande 68 mod..
Mvh
Om du inte har arborrat ramlager lägena i vevhuset så kommer det inte att fungera. Om du kör med detta så kommer en vevstake att gå av och gå rakt upp genom vevhuset och då är det skrot av hela motorn. Har jobbat på volkswagen verkstad i många år och sett väldigt många exploderade motorer.
Ok , tack .. byggd dessa motorer i 40 år nu ..Men du har rätt .. Som sagt ska den på hyllan , men visst ,ska den i bruk ,ska detta kollas , bytas ..
Mvh
Mer bilder eller har du inte tid
Lägg ner mer tid på räsen !!!!!
/// M
Helrätt Micke , får bli sista på et tag
..
Lucka är fränt 
Hej , lite gjort med denna . Har iaf . sorterat delar , samt tänkt ut va stil det blir .. Bilen e i mycket fint skick så kommer bli i resto-cal som versjon 1 jag hadde på 90-talet ..Rubinröd (L 456), får stanna ..
Den svarta hadde 2 motorer byggd av John Maher Racing . En 2007 ccm turbomotor ,
andre motor ble samma bara bortplockat turbo , ersatte kam från TC 20 til FK89 , bussade lyftarhål ,samt CE toppar Årtal 93/95 ..Visste ni att america bågarna e annorlunda bara på 67`n ..
Mvh//Erich
God morron , nåra sena kväldstimmar .. Bort med all ljuddämpning , lett puts . På med Ferrobet ,sen epoxygrund ock Rallysort . Tar sin lilla tid.. Gjorde ordentlig ren stolskenerna .. godt når dom glider lätt . Kom ihåg fjädern med 
Mvh//Erich
Då va jag klar här ..
'
God Jul ock gått nytt på er.. trögt med-67 àn .. ingen tecktyl här iaf..
Mvh
Du har en förmåga att stöta på friska objekt, kul att följa när du blandar historia med nutid/framtid.
Ha en go jul och gott nytt du med.
Tack . jo efter dryga 40 år med detta börjar man få näsa för sånt .. Hadde faktisk köpt denna om den hadde varit i sämre skick . Lucka på en -67`a e inte vardagsmat .. nu visar det sig ändå att dom gjort et sämre forsök på å byta ytterblekket på höger kanal så lite finns det alt .. 117 000 km ock avställd 1980 efter dödsbo... e ju aldrig fel .. För månge e det viktigt att bilen dom köper e körbar , besiktigat osv. Detta spelar mindre roll för mig . Gärna en bil i lådor bara stommen e bra ....God Jul alla ...
Mvh/Erich
Funderat på hur man ska gå vidare .. Tar det man har , Recaro sitsar , match paneler och mattsats från Himmelservice blir nog ok . Bilen blir då i norska/USA färger ..:) Söker 2 stk underreden då mina e för fina att dela på .. PM om nån skulle ha .
Mvh
en bit vidare ..inte min favoritfärg ,men så får det bli ..helt ok nylackad ..Nån har forsökt nåt konstigt uppe vid kabelgj.föring !! Blir lagt igjen . Kablasje e ute ock kommer hitta en ny väg bakåt 
mvh
Händer inte så mycket här, beställa lite godis . En spak från Greg på GB , pulverlackad i rödt .. carbon baklucka från Mr Webb i UK ,kan nog bli bra ..
Mvh
Oj en kolfiberlucka från Webb
upp med bild när de dyker upp 
Ja , blir spännande .. 1,7 kg visstnok ..
Väntar på delar til et annat prosject så bara å ta fram kapen .. Utseende som org. i slutändan Praktisk för en gml. gubbe .. Ränsa brandväggen med div hål för el nästa.
Mvh
Klart då .. god hälg..
Riktat etpar bulor ... blir nedmattad imorn .. går fär slitet utseende Sänka lite i fram ock bakvagn nästa ..Impad av alla andras fina jobb , så vil man ju inte va sämre 
Mvh
Impad av alla andras fina jobb , så vil man ju inte va sämre
Mvh
Ja, ibland blir man peppad och ibland blir man nedslagen av andras kunskap och energi
Bra jobbat 
Jo
2 gen . CB sprut , plug & play ..
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » -67 1500cc
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.