201

Jag var inte nöjd med den extremt konstiga vinkeln på ryggstödet i uppfällt läge(man låg ner som en 18årig volvoraggare).
Så det fick bli att ta fram dom gamla geometrikunskaperna. för det är inte bara att "vika upp" ryggen.

har tyvärr ingen "före" bild men man se den gamla vinkeln på staget. staget satt där den svarta skruven sitter. får köpa lite matchande skruvar så det ser lika ut överallt.

Post's attachments

rocknroll3.jpg, 63.49 kb, 536 x 953
rocknroll3.jpg 63.49 kb, 57 downloads since 2024-09-24 

202

fortsätter med slipning. taket är nästan klart för lack.

grundfärg med silikonborttagning ser hyffsat ut så med bas och klarlack borde det bli skapligt.

Post's attachments

tak.jpg, 81.57 kb, 536 x 754
tak.jpg 81.57 kb, 54 downloads since 2024-10-03 

203

Ollonblankt  ICQ/ag

204

MrIcka skrev:

Ollonblankt  ICQ/ag

Huvudsaken att den blir hyffsat rak å blank.. ska ju ändå gå att använda bilen utan att vara rädd för repor och bucklor.

205

slipa inför lack.... att få till det rakt är inte lätt. tur det inte skall bli nån utställningsbil.  ICQ/ag

Post's attachments

lastdörr2.jpg, 31.79 kb, 460 x 315
lastdörr2.jpg 31.79 kb, 51 downloads since 2024-10-28 

206

Fick på lite färg på taket i helgen.

Post's attachments

taket2.jpg, 62.73 kb, 507 x 901
taket2.jpg 62.73 kb, 45 downloads since 2024-11-04 

207

Vackert!!!

208

Snyggt !!!!

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

209

De vart ju jäkla fint de där  ICQ/ay

210

car_l skrev:

De vart ju jäkla fint de där  ICQ/ay

tack, är ju långt ifrån perfekt. på bild ser det bättre ut än i verkligheten. men det kommer duga( stör jag mig förmycket på det jag ser så får jag väl göra om det)
Bilen skall ju användas och det kommer bli en massa repor(och förmodligen bucklor) ändå när man flänger runt å campar

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/2546478.jpg

211

Och dom där rejäla rinningarna till höger går nog att slipa/polera bort sen...  ICQ/aa

212

GB skrev:

Och dom där rejäla rinningarna till höger går nog att slipa/polera bort sen...  ICQ/aa

ICQ/ag  ICQ/ag

några små rinningar blev det allt, värst är nog där jag doppade slangen i klarlacken mitt ovan vänster lastdörr och typ rätt över på förarsidan...  ICQ/ah

213 Senaste redigerad av michaelth (2024-11-07 12:32:59)

klarlack... jodå bara en enkel lackering...
blir superbra med mina ögon mätt av vad som syns på bilderna..
risken med fin yta är att man reta sig mer på små grejer..

frun kollade på den för henne nya bruksbilen igår.. en Zoe 22 ärsmodell  880 mil..

när vi tittade på den var det en liten repa på ena dörrhandtaget och en repa i fronten.. såå bilfirman kommer låta lackera om dom..  röd metallic.. kommer vara livrädd att skada bilen då jag kommer vara den som bruksar den mest... nytt skit.. så..fint ICQ/bn  kan vara en plåga.. men hon ville köpa denna bilen... min gamla T3 med matt lack..frikamping.. bara lägga i 1 an sen krafsar man sig in i buskaget utan att bry sig..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

214

rogga skrev:
GB skrev:

ICQ/ag  ICQ/ag

några små rinningar blev det allt, värst är nog där jag doppade slangen i klarlacken mitt ovan vänster lastdörr och typ rätt över på förarsidan...  ICQ/ah

=\ drygt. Men du fick iaf ingen mal på bagagehuven Default/smile

215

Jo, man får se det som ett lärande hur man inte ska göra nästa gång.  ICQ/ag

Sen som sagt är ju tanken att inom typ 5år så ska jag byta ut taket mot ett sambatak.. så att taket är lite buligt/knöligt är inte hela världen..
Det har ju ju ändå legat 3cm med spackel tidigare eftersom det nån gång ramlat något över taket.. och nu är det som mest kanske 5mm på nått ställe. Men då ser man istället hur illa dom monterade taken på fabriken. Är sjukt buligt sista 3cm ner i dropplisten.

216

rogga skrev:

Jo, man får se det som ett lärande hur man inte ska göra nästa gång.  ICQ/ag

Sen som sagt är ju tanken att inom typ 5år så ska jag byta ut taket mot ett sambatak.. så att taket är lite buligt/knöligt är inte hela världen..
Det har ju ju ändå legat 3cm med spackel tidigare eftersom det nån gång ramlat något över taket.. och nu är det som mest kanske 5mm på nått ställe. Men då ser man istället hur illa dom monterade taken på fabriken. Är sjukt buligt sista 3cm ner i dropplisten.

De använde ju inte direkt spackel när dessa arbetsfordon skulle ut på vägarna......punktsvetsarna gick nog varma ICQ/bq

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

217

Bara byta en skärmkant, sänka, måla om å ut å åka... jomentjenare... ICQ/ag hade du innerst inne på känn redan vid köp att det här projektet skulle gå helt över styr och sluta i en detaljrik helrenovering?

Skapligt jobb du lagt ner, det blir många sköna cruisingdagar framöver! ICQ/af

Buy the ticket, take the ride... - HST

218

Ghia64 skrev:

De använde ju inte direkt spackel när dessa arbetsfordon skulle ut på vägarna......punktsvetsarna gick nog varma ICQ/bq

jo, det märks på många ställen..

219

Löf skrev:

Bara byta en skärmkant, sänka, måla om å ut å åka... jomentjenare... ICQ/ag hade du innerst inne på känn redan vid köp att det här projektet skulle gå helt över styr och sluta i en detaljrik helrenovering?

i min enfald så var det ett "snabbjobb" som skulle fixas över vintern... nu är vi inne på vinter nummer tre..
tyvärr brukar mina projekt sluta med att jag går överstyr  ICQ/ah  ICQ/ah

jo, jag hoppas på att ha den åkbar i sommar, dock kommer den inte vara "klar"

220

rogga skrev:

Men du använder ju klarlack  ICQ/ag

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

221

Svwerker skrev:
rogga skrev:

Men du använder ju klarlack  ICQ/ag

ICQ/ag  ICQ/ag

222

Kunde inte hålla mig... vart lite L380.

efter borttagning av nån liten rinning och polering så duger det.

Post's attachments

l380-3.jpg, 100.87 kb, 621 x 349
l380-3.jpg 100.87 kb, 52 downloads since 2024-11-11 

223

NICE!! ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

224

ICQ/bi  ICQ/ay

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

225

rogga skrev:
Löf skrev:

i min enfald så var det ett "snabbjobb" som skulle fixas över vintern... nu är vi inne på vinter nummer tre..
tyvärr brukar mina projekt sluta med att jag går överstyr  ICQ/ah  ICQ/ah

De där med att de går överstyr å ”snabbjobb” känns allt för bekant… ICQ/bu  ICQ/bk