michaelth skrev:
MYCKET trevlig uppdatering!!!!!
Tackar tackar
När jag skulle montera handtagen på bussen så insåg jag att jag förträngt skicket på dom, inget som jag ville montera på en nylackad buss

Plockade ur låsen och sen tog jag med dom till jobbet för att kunna slipa dom på rasterna istället för att sitta å slöa

Skickade dom på pulverlack, men när jag skulle hämta dom sa lackeraren att de inte vart bra, å då hade han lackat dom 2ggr ändå
Jag gissar att nåt i handtaget där de var noppror i chromet "blödde" igenom när handtaget var i ugnen, såg ut som små blemmor i lacken så jag slipade dom och lackade dom själv med vanlig lack. 3ggr....
Första gången kom de regn från en istortsätt klar himmel, av 20 stänk som kom träffade 10 handtagen
Andra gången jag lackade fick jag en rinning jag inte orkade fixa till så slipade ner dom igen, å tredje gången gillt för mig vart de bra..

Vill göra nåt åt inredningen då den skriker Ikea kök, vilket inte är så konstigt då de båda skåpen är från Ikea och till kök..
Övriga inredningen målade jag bara vit då 2010 för att matcha skåpen

Började med att fräsa kanterna på luckorna för att ändra nåt, finns ju inte så mycket man kan göra

Spacklade igen hålen för de gamla handtagen. Mellan skåpet och bussen syns lite gammal vinyl som jag klädde en schimsbit med så de inte skulle bli springa mellan skåp och vägg. Den biten har jag nu istället limmat fast och spacklat skarven så skåpet ser bredare ut

Hade ett par lås kvar sen jag byggde inredningen i husvagnen som jag tror kan passa bra i bussen

Plastlisten som är limmad på nån Ikea fabrik plockade jag bort och sen har jag spacklat alla kanter för att få dom släta

När jag sen skulle slipa bort den vita färgen på den övriga inredningen så visade det sig att jag målat med nån plastfärg när jag målade.
De gick inte alls att slipa då de bara vart korvar av färgen.
Tog Biltemas färgborttagning å hoppades att de skulle få färgen att resa sig. Det gjorde den inte, de vart som snor typ av färgen..
Gick att skrapa men var ett jävla kladd....
Tillslut gick det iaf att lägga på ett första lager med epoxy för att fylla ut ev skavanker men även för att se om resterna från plastfärgen skulle reagera på riktig färg men det var inga bekymmer

Har faktiskt i skrivande stund inte hunnit så mycket längre med just inredningen, har spacklat lite skavanker som dök upp vid epoxylacken och lagt på ett nytt lager på de jag slipade igenom.
Väntar på motivation att slipa allt igen för att se om de är klart för färg eller ej